عنوان مقاله:

زنجیره تامین و مدیریت بهینه‌سازی لجستیک برای شرکت‌های تجاری بین‌المللی با استفاده از مدل لجستیک اقتصادی مبتنی بر اینترنت اشیا

Supply chain and logistics optimization management for international trading enterprises using IoT-based economic logistics model

سال انتشار: 2022

رشته: مهندسی فناوری اطلاعات - مهندسی صنایع

گرایش: اینترنت و شبکه های گسترده - لجستیک و زنجیره تامین - بهینه سازی سیستم ها

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله شرکت‌های تجاری بین‌المللی

مشاهده سایر مقالات جدید:

 

مقالات ISI مهندسی فناوری اطلاعات

 

مقالات ISI مهندسی صنایع

 

SCLM performance analysis
This section mainly evaluates and analyzes the performance of the proposed economic analysis model of IoT-based SCLM from four aspects: the performance comparison of the non-priority model, the performance comparison of priority model, the effect of SCLM economic optimization, and the application analysis of SCLM optimization. Then, the performance advantages of the proposed model are highlighted through comparative experiments.

Non-priority model performance comparison
Table 3 shows the optimal service stations, the AQT, AQL, and the ALS of different modes under different time thresholds. The results show that as the waiting time threshold continues to increase, the optimal service stations are declining. When the time threshold of a single model is less than 20 min, the optimal server stations remain at 9, and when the time threshold of the fusion model is higher than 5, the optimal service stations decrease. With the same number of service stations, the AQT of the single model is less than that of the fusion model, but in terms of queue length, the AQL of the fusion model is significantly lower than that of the single model and the ALS is within 25 min. The performance of the single model is much superior to the fusion model. Thus, a single model can effectively reduce the operating and transportation costs in the park.
Table 4 illustrates the impact of vehicle arrival rate, average service rate, and the AWT threshold on the number of service stations in the gate area. When the vehicle arrival rate is large, and the AWT threshold is small, the difference between the two modes is obvious, and when the average service rate and AWT threshold are both small, the difference between the two models is obvious. In most cases, a single model is better than a fusion model, but a single model has a much longer queue length and occupies more space. Therefore, a certain priority must be set for a single model to ensure the efficiency of logistics and transportation in a short time.

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

تجزیه و تحلیل عملکرد SCLM
این بخش عمدتاً عملکرد مدل تحلیل اقتصادی پیشنهادی SCLM مبتنی بر اینترنت اشیا را از چهار جنبه ارزیابی و تجزیه و تحلیل می‌کند: مقایسه عملکرد مدل بدون اولویت، مقایسه عملکرد مدل اولویت، تأثیر بهینه‌سازی اقتصادی SCLM و کاربرد. تجزیه و تحلیل بهینه سازی SCLM سپس، مزایای عملکرد مدل پیشنهادی از طریق آزمایش‌های مقایسه‌ای برجسته می‌شود.

مقایسه عملکرد مدل بدون اولویت
جدول 3 ایستگاه های خدمات بهینه، AQT، AQL و ALS حالت های مختلف را در آستانه های زمانی مختلف نشان می دهد. نتایج نشان می دهد که با ادامه افزایش آستانه زمان انتظار، ایستگاه های خدمات بهینه در حال کاهش هستند. زمانی که آستانه زمانی یک مدل منفرد کمتر از 20 دقیقه باشد، ایستگاه های سرور بهینه در 9 باقی می مانند و زمانی که آستانه زمانی مدل فیوژن بالاتر از 5 باشد، ایستگاه های خدمات بهینه کاهش می یابد. با تعداد ایستگاه های خدمات یکسان، AQT مدل تک کمتر از مدل فیوژن است، اما از نظر طول صف، AQL مدل فیوژن به طور قابل توجهی کمتر از مدل تک است و ALS در داخل است. 25 دقیقه عملکرد مدل تک نسبت به مدل فیوژن بسیار برتر است. بنابراین، یک مدل واحد می تواند به طور موثر هزینه های عملیاتی و حمل و نقل در پارک را کاهش دهد.