عنوان مقاله:

شبکه های اجتماعی آنلاین آگاه از حریم خصوصی با تبلیغات هدفمند

Privacy-Aware Online Social Networking With Targeted Advertisement

سال انتشار: 2022

رشته: مهندسی کامپیوتر - مدیریت

گرایش: امنیت اطلاعات - بازاریابی

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله شبکه های اجتماعی آنلاین

مشاهده سایر مقالات جدید:

 

مقالات ISI مدیریت

 

مقالات ISI مهندسی کامپیوتر

V. MONOPOLY STAGE II: USERS’ INFORMATION EXHIBITION LEVELS

In this section, we analyze the users’ information exhibition levels in Stage II. We formulate the interaction among users as an information exhibition game, and characterize properties of the Nash Equilibrium.

A. Game Formulation

The users interact with each other in a game-theoretical fashion, as a user’s utility in (1) not only depends on his own decision but also depends on other users’ decisions. Game 1 (Information Exhibition Game):

The Information Exhibition Game [N ,(Xn)n∈N ,(Un)n∈N ] is defined as follows:

• Players: users in set N .

• Actions: each user n ∈ N chooses his information exhibition level xn in Xn = [0, 1].

• Utilities: each user’s utility function Un is given in (1).

We are interested in the Nash Equilibrium [41] (defined in Definition 1) of the game, in which every user is maximizing his utility given others’ decisions. Nash Equilibrium (NE) represents a stable outcome as no user can be better off by unilaterally changing his decision.

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

V. مرحله انحصار II: سطوح نمایشگاه اطلاعات کاربران

در این بخش، سطوح نمایشگاه اطلاعات کاربران در مرحله دوم را تحلیل می‌کنیم. ما تعامل بین کاربران را به عنوان یک بازی نمایشگاه اطلاعات فرموله می کنیم و ویژگی های تعادل نش را مشخص می کنیم.

A. فرمول بازی

کاربران با یکدیگر به شکل نظری بازی تعامل دارند، زیرا سودمندی کاربر در (1) نه تنها به تصمیم او بستگی دارد، بلکه به تصمیمات سایر کاربران نیز بستگی دارد. بازی 1 (بازی نمایشگاه اطلاعات):