عنوان مقاله:

سازمان کار انعطاف پذیر و آموزش ارائه شده توسط کارفرما: شواهدی از داده های کارفرما-کارمند مرتبط با کشور آلمان

Flexible work organization and employer provided training: Evidence from German linked employer-employee data

سال انتشار: 2022

رشته: مدیریت

گرایش: مدیریت منابع انسانی - منابع انسانی و روابط کار

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله سازمان کار انعطاف پذیر

مشاهده سایر مقالات جدید:

 

مقالات ISI مدیریت

 

مقالات ISI مدیریت منابع انسانی

4 RESULTS
4.1 Initial Estimates
Table 2 provides the initial estimations. A random effects probit model estimates the determinants of employer provided training. The random effects probit accounts for cross-period correlation of individual-specific error terms. Furthermore, we cluster the standard errors at the establishment level using the Huber-White sandwich estimator of variance to recognize that error terms may be correlated within establishments. 9 The estimations start with our two key explanatory variables and add ever more extensive controls. This serves to demonstrate the durability of the relationship between the two key indicators of flexible work organization and training.
The first column of Table 2 presents the very parsimonious probit estimate of the training dummy against the two key explanatory variables. This indicates that a unit change in either decision-making autonomy or task variety is associated with about a 5 percentage point increase in the probability of receiving employer provided training. The second column adds the variables for other characteristics of the employee's job. Physical effort, unpleasant working conditions and others' performance being dependent on the employee's performance are associated with a smaller probability of training. Time pressure and the employee's performance depending upon others' performance are associated with a larger probability of training. The important point is that while controlling for other job characteristics reduces the marginal effects of decision-making autonomy and task variety, they remain large and statistically significant.

The third column adds the remainder of the basic individual-level controls. Skilled employees (with a completed apprenticeship training) and those with a university degree are more likely to receive training whereas older employees and women are less likely to receive training. These findings confirm training gaps between the more and the less educated, between the younger and the older, and between men and women. In particular, the training gap between the educated and the less educated is very large. Compared to the reference group of unskilled employees, employees with a completed apprenticeship training have a 17-percentage point and employees with a university degree a 26 percentage point higher likelihood of receiving training. The training gaps between men and women and between younger and older employees amount to five percentage points, respectively. Furthermore, those with a partner are more likely to receive training. Blue-collar workers are less likely to receive training. Most importantly, including the additional individual-level controls leaves largely in place the role of flexible work organization. The magnitudes are again somewhat smaller, but the coefficients still remain large and highly significant supporting the hypothesis that flexible work organization is associated with a greater likelihood of training.

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

4 نتیجه
4.1 برآوردهای اولیه
جدول 2 برآوردهای اولیه را ارائه می دهد. یک مدل پروبیت اثرات تصادفی عوامل تعیین کننده آموزش ارائه شده توسط کارفرما را تخمین می زند. پروبیت اثرات تصادفی برای همبستگی متقابل دوره ای اصطلاحات خطای خاص فردی حساب می کند. علاوه بر این، ما خطاهای استاندارد در سطح تأسیسات را با استفاده از برآوردگر واریانس ساندویچ Huber-White خوشه بندی می کنیم تا تشخیص دهیم که عبارات خطا ممکن است در مؤسسات همبستگی داشته باشند. 9 تخمین ها با دو متغیر توضیحی کلیدی ما شروع می شوند و کنترل های گسترده تری را اضافه می کنند. این برای نشان دادن دوام رابطه بین دو شاخص کلیدی سازماندهی کار انعطاف پذیر و آموزش است.

ستون اول جدول 2 برآورد پروبیت بسیار مقرون به صرفه از ساختگی آموزشی را در برابر دو متغیر اصلی توضیحی ارائه می دهد. این نشان می‌دهد که تغییر واحد در استقلال تصمیم‌گیری یا تنوع وظایف با افزایش 5 درصدی احتمال دریافت آموزش‌های ارائه شده توسط کارفرما همراه است. ستون دوم متغیرهایی را برای سایر ویژگی های شغل کارمند اضافه می کند. تلاش بدنی، شرایط کاری ناخوشایند و وابسته بودن عملکرد دیگران به عملکرد کارمند با احتمال کمتری برای آموزش مرتبط است. فشار زمان و عملکرد کارمند بسته به عملکرد دیگران با احتمال بیشتری برای آموزش مرتبط است. نکته مهم این است که در حالی که کنترل سایر ویژگی‌های شغلی اثرات حاشیه‌ای استقلال تصمیم‌گیری و تنوع وظایف را کاهش می‌دهد، اما همچنان بزرگ و از نظر آماری معنادار باقی می‌مانند.