عنوان مقاله:

ماهیت دوگانه رابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکت و مدیریت منابع انسانی: نعمت یا نفرین؟

Dual nature of the relationship between corporate social responsibility and human resource management: A blessing or a curse?

سال انتشار: 2022

رشته: مدیریت

گرایش: مدیریت منابع انسانی - مدیریت کسب و کار

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله روابط مدیریت منابع انسانی

مشاهده سایر مقالات جدید:

 

مقالات ISI مدیریت

 

مقالات ISI مدیریت کسب و کار

 

5. Caring human resources management and employee engagement The research reviewed in the previous sections suggests that HRM practices are positively related to employee engagement and a climate of concern for employees. There is also some evidence that care is related to employee engagement. In this section, the findings from these studies are integrated to develop a new model of caring HRM and employee engagement.

Fig. 1 presents a model of caring HRM and employee engagement. The model begins with an HRM policy that provides guidelines for action and what is to be achieved with HRM practices and programs. HRM policies indicate an organization’s stated intentions about what HRM practices should be implemented (Boon, den Hartog, & Lepak, 2019; Ostroff & Bowen, 2016; Schuler, 1992). Thus, caring HRM practices should follow from and be based on an HRM caring policy that emphasizes and prioritizes employees’ basic needs, opportunities for growth and development, and a genuine concern for employees’ best interests and their physical and mental health and well-being. The HRM practices based on this policy comprise a system of caring HRM practices or a caring HRM system.

Caring HRM practices are designed and implemented to help employees fulfill their basic psychological needs and contribute to their well-being, physical and mental health, promote employees’ best interests, and help employees learn, grow, and succeed. In general, caring HRM practices (described below) are those that signal or communicate to employees the organizations’ care and concern for the well-being and health of employees’ and all organizational members (Houghton et al., 2015; McAllister & Bigley, 2002).

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

5. مراقبت از مدیریت منابع انسانی و مشارکت کارکنان تحقیق بررسی شده در بخش های قبلی نشان می دهد که شیوه های مدیریت منابع انسانی به طور مثبت با مشارکت کارکنان و جو نگرانی برای کارکنان مرتبط است. همچنین شواهدی وجود دارد که مراقبت با مشارکت کارکنان مرتبط است. در این بخش، یافته‌های این مطالعات برای توسعه یک مدل جدید از مراقبت از مدیریت منابع انسانی و مشارکت کارکنان ادغام شده‌اند.

شکل 1 مدلی از مراقبت از مدیریت منابع انسانی و مشارکت کارکنان را نشان می دهد. این مدل با یک خط مشی مدیریت منابع انسانی آغاز می شود که دستورالعمل هایی را برای اقدام و آنچه که باید با برنامه ها و برنامه های مدیریت منابع انسانی به دست آید، ارائه می دهد. خط‌مشی‌های مدیریت منابع انسانی نشان‌دهنده مقاصد اعلام‌شده سازمان در مورد شیوه‌های مدیریت منابع انسانی است (بون، دن هارتوگ و لپاک، 2019؛ اوستروف و بوون، 2016؛ شولر، 1992). بنابراین، شیوه‌های مراقبت از مدیریت منابع انسانی باید از یک خط‌مشی مراقبت از منابع انسانی که بر نیازهای اساسی کارکنان، فرصت‌های رشد و توسعه، و توجه واقعی به بهترین منافع کارکنان و سلامت جسمی و روانی و رفاه آنها تأکید و اولویت‌بندی می‌کند، پیروی کرده و بر اساس آن باشد. . شیوه های مدیریت منابع انسانی مبتنی بر این خط مشی شامل سیستمی از شیوه های مراقبت از منابع انسانی یا سیستم مدیریت منابع انسانی مراقبتی است.