عنوان مقاله:
نقش خرده فروشان در طول رسوایی های برند: بینش از یک مطالعه موردی
The role of retailers during brand scandals: insights from a case study
سال انتشار: 2022
رشته: مدیریت - علوم اجتماعی
گرایش: مدیریت کسب و کار - جامعه شناسی
دانلود رایگان این مقاله:
مشاهده سایر مقالات جدید:
4. Findings and insights
By examining retailers' perceptions of a well-known brand scandal, this qualitative study provides numerous insights regarding retailers' points of view, in particular, demonstrating that retailers are playing an active role in scandal management and that their actions may be influenced by numerous factors, some of them related to the retailer–brand relationship and others to the retailer–consumer relationship. Findings show four contextual conditions, six behavioral antecedents of consumers and two suppliers' actions relevant to retailers in the context of a brand scandal. In addition, this study reveals different kind of intervention taken by retailers in supporting consumer during scandals. Selected quotes are presented in Table 3.
4.1 Contextual conditions regarding retailers' perceptions of a brand scandal
Our results revealed four contextual conditions that are influencing retailers' view about a brand scandal (RQ1), and they are based on brand current sales trends, awareness about the scandal, willingness to sell the scandalized brand and their understanding of regulatory authorities' role during such a scandal (selected interview quotes for each condition are provided in Table 3).
Retailers' perception of the brand scandal is often based on the scandalous brand's sales level. Consumer perception about the negative news associated with the brand might change consumer brand preferences, eventually impacting their purchase behavior. However, if consumers are loyal and trust a brand, it may be difficult for them to accept negative news, and some consumers are not able to immediately change their habits and shift to alternative brands. On the other side, retailers' awareness about the brand scandal is essential to justify consumer inquiries. Retailers tend to gain information about the scandal through various sources (mainly news on television) but do not deliberately search about it. Many participants show different awareness levels of the Maggi case, with most of them not sure about the scandal's real reasons. Some of them did not know that a product quality-related issue existed, revealing personal opinions distant from reality, such as hidden monetary issues, sporadic events in limited areas; cleanliness of machines in the factory; a rival brand's intention to defame the market leader.
(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)
4. یافته ها و بینش ها
این مطالعه کیفی با بررسی برداشت خردهفروشان از یک رسوایی برند معروف، بینشهای متعددی را در مورد دیدگاههای خردهفروشان ارائه میکند، به ویژه نشان میدهد که خردهفروشان نقش فعالی در مدیریت رسوایی بازی میکنند و ممکن است اقدامات آنها تحت تأثیر عوامل متعددی قرار گیرد. برخی از آنها به رابطه خردهفروش - برند و برخی دیگر به رابطه خردهفروش - مصرفکننده مربوط میشوند. یافتهها چهار شرایط زمینهای، شش سابقه رفتاری مصرفکنندگان و دو اقدام تامینکننده مربوط به خردهفروشان را در زمینه رسوایی برند نشان میدهند. علاوه بر این، این مطالعه انواع مختلف مداخله خرده فروشان را در حمایت از مصرف کننده در هنگام رسوایی ها نشان می دهد. نقل قول های انتخابی در جدول 3 ارائه شده است.
4.1 شرایط متنی در مورد برداشت خرده فروشان از رسوایی برند
نتایج ما چهار شرایط زمینهای را نشان داد که بر دیدگاه خردهفروشان در مورد رسوایی برند (RQ1) تأثیر میگذارد، و بر اساس روندهای فروش فعلی برند، آگاهی در مورد رسوایی، تمایل به فروش نام تجاری رسوا شده و درک آنها از نقش مقامات نظارتی در طول چنین رسوایی (نقل قول های مصاحبه انتخاب شده برای هر شرایط در جدول 3 ارائه شده است).