عنوان مقاله:

رتبه بندی وب سایت های خرید آنلاین با در نظر گرفتن وزن معیارها

Ranking online shopping websites by considering the criteria weights

سال انتشار: 2022

رشته: مدیریت

گرایش: بازاریابی - مدیریت تکنولوژی

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله رتبه بندی وب سایت های خرید آنلاین

مشاهده سایر مقالات جدید:

 

مقالات ISI مدیریت

 

مقالات ISI بازاریابی

4. Results and analysis

The results obtained from 2 questionnaires are given in the following three sub-sections. In the first sub-section, we find the weights of the main and sub-criteria that affect the selection of online shopping websites from the perspective of Turkish and Croatian people separately using the AHP methodology. In the second subsection, we analyze the results of our second questionnaire using the SPSS tool. Finally, in the last subsection, we find the rankings of three online shopping websites considering criteria weights.

4.1. Criteria weights

The first questionnaire in this study is applied to 160 people from different age groups, income levels, and gender. First, face-to-face meetings with participants are settled to ensure the consistency of replies. Then, people are asked to fill out a comparison table according to their opinions. Table 3 is used to compare the “Website Quality” main criterion with other main criteria. As an example, if a participant thinks that “Website Quality” is more important than “Payment Method”, she put a cross sign on the “More Important” column at the left side of Table 3.

The participants first compare all main criteria, and then they are asked to compare the sub-criteria of each main criterion using the same methodology explained above. Finally, AHP steps explained in the methodology section are applied to find the importance weights.

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

4. نتایج و تجزیه و تحلیل

نتایج به دست آمده از 2 پرسشنامه در سه زیربخش زیر آورده شده است. در بخش فرعی اول، وزن معیارهای اصلی و فرعی را که بر انتخاب وب‌سایت‌های خرید آنلاین تأثیر می‌گذارند، از دیدگاه ترک‌ها و کروات‌ها به طور جداگانه با استفاده از روش AHP می‌یابیم. در بخش دوم، نتایج پرسشنامه دوم خود را با استفاده از ابزار SPSS تجزیه و تحلیل می کنیم. در نهایت، در آخرین بخش، رتبه‌بندی سه وب‌سایت خرید آنلاین را با در نظر گرفتن وزن معیارها پیدا می‌کنیم.

4.1. وزن معیارها

اولین پرسشنامه در این مطالعه بر روی 160 نفر از گروه های سنی، سطح درآمد و جنسیت مختلف اعمال شده است. ابتدا، جلسات حضوری با شرکت کنندگان برای اطمینان از سازگاری پاسخ ها حل و فصل می شود. سپس از افراد خواسته می شود تا با توجه به نظرات خود جدول مقایسه را پر کنند. جدول 3 برای مقایسه معیار اصلی "کیفیت وب سایت" با سایر معیارهای اصلی استفاده می شود. به عنوان مثال، اگر شرکت‌کننده‌ای فکر می‌کند که «کیفیت وب‌سایت» مهم‌تر از «روش پرداخت» است، علامت ضربدری را در ستون «مهم‌تر» در سمت چپ جدول 3 قرار می‌دهد.