عنوان مقاله:
عوامل موثر بر دفعات خرید آنلاین: درس هایی از نیوزلند
Factors affecting online shopping frequency: lessons from New Zealand
سال انتشار: 2022
رشته: مدیریت
گرایش: بازاریابی - مدیریت تکنولوژی
دانلود رایگان این مقاله:
دانلود مقاله دفعات خرید آنلاین
مشاهده سایر مقالات جدید:
Methodology
Data
The paper adopted snowballing sampling approach for data collection. The snowball sampling method is based on referrals from initial respondents to generate additional respondents (Naderifar et al. 2017). Considering that respondents less than 18 years of age may not be independent in making purchasing decisions and thus not provide meaningful answers, we excluded them from the survey. The survey was administered online in New Zealand between July and November 2020. Students and staff members from a university in New Zealand were invited to complete the survey using the online platform (https://jinshuju.net/). Participants were encouraged to forward the survey link to their colleagues, friends, and students. This yielded 176 observations, of which we dropped 23 observations with missing and incomplete information. Thus, the empirical analysis was conducted using 153 observations. An information sheet was attached at the beginning of the survey web page explaining the survey's purpose, process, and length. This was followed by questions regarding the demographic profiles of the respondents. They provided answers using Likert scales and checklists. The University's Human Ethics Committee approved the questionnaire.
Table 1 shows the definitions and descriptive statistics of the variables used in the empirical analysis. The data show that the average online shopping frequency is about 2.9 times per month. Considering the influence of the COVID-19 pandemic on consumers' online shopping behaviour, we ask the respondents about their perceptions of the New Zealand government's success in combatting the pandemic. Next, we determine how these perceptions affect consumers' online shopping frequency. The data show that 88% of the respondents acknowledge the perceived effectiveness of the government's actions against COVID-19 pandemic. Based on the key factors closely related to online shopping, around 41% and 55% of the respondents value payment convenience and the large variety of online shopping products, respectively. Only 13% of them are motivated to purchase online due to the absence of hidden costs. Online pricing is perceived to be relatively competitive, with a mean score of 3.18 (on a scale of 1–5, from not very competitive to very competitive). A total of 39% of the respondents indicate a poor online shopping experience in the past. We include control variables (e.g., age, gender, income level, and work status) in the analysis to control the various demographic characteristics of the sample. Overall, the respondents are young females (aged around 31 years old). Most of them are unmarried, live in a city, and have average incomes falling in the lower-income brackets (45% below NZ$30,000 and 24% between NZ$30,001 and NZ$60,000). Further, 30% of the respondents are religious, and 27% of them work full-time.
Empirical model
We use a Poisson regression model to analyze the factors affecting online shopping frequency. Poisson regression models the number of occurrences (counts) of an event, and thus, lends itself well to determining online shopping frequency. Specifically, the Poisson regression gives the probability of observing a given value 𝑦𝑖 (the online shopping frequency in our case).
(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)
روش شناسی
داده ها
این مقاله روش نمونه گیری گلوله برفی را برای جمع آوری داده ها اتخاذ کرد. روش نمونه گیری گلوله برفی بر اساس ارجاعات پاسخ دهندگان اولیه برای ایجاد پاسخ دهندگان اضافی است (نادری فر و همکاران 2017). با توجه به اینکه پاسخ دهندگان کمتر از 18 سال ممکن است در تصمیم گیری خرید مستقل نباشند و در نتیجه پاسخ های معناداری ارائه نکنند، ما آنها را از نظرسنجی حذف کردیم. این نظرسنجی بین ژوئیه تا نوامبر 2020 به صورت آنلاین در نیوزیلند انجام شد. از دانشجویان و کارکنان دانشگاهی در نیوزلند دعوت شد تا نظرسنجی را با استفاده از پلت فرم آنلاین (https://jinshuju.net/) تکمیل کنند. شرکت کنندگان تشویق شدند تا پیوند نظرسنجی را برای همکاران، دوستان و دانش آموزان خود ارسال کنند. این 176 مشاهدات را به همراه داشت که ما 23 مشاهده را با اطلاعات گمشده و ناقص حذف کردیم. بنابراین، تجزیه و تحلیل تجربی با استفاده از 153 مشاهده انجام شد. یک برگه اطلاعاتی در ابتدای صفحه وب نظرسنجی ضمیمه شد که هدف، فرآیند و طول بررسی را توضیح می داد. پس از آن سوالاتی در مورد مشخصات دموگرافیک پاسخ دهندگان مطرح شد. آنها با استفاده از مقیاس لیکرت و چک لیست پاسخ ها را ارائه کردند. کمیته اخلاق انسانی دانشگاه این پرسشنامه را تایید کرد.
جدول 1 تعاریف و آمار توصیفی متغیرهای مورد استفاده در تحلیل تجربی را نشان می دهد. داده ها نشان می دهد که میانگین دفعات خرید آنلاین حدود 2.9 بار در ماه است. با توجه به تأثیر همهگیری کووید-19 بر رفتار خرید آنلاین مصرفکنندگان، از پاسخدهندگان درباره برداشتشان از موفقیت دولت نیوزلند در مبارزه با همهگیری میپرسیم. در مرحله بعد، ما تعیین می کنیم که چگونه این ادراکات بر دفعات خرید آنلاین مصرف کنندگان تأثیر می گذارد. دادهها نشان میدهد که 88 درصد از پاسخدهندگان به اثربخشی درک شده از اقدامات دولت در برابر همهگیری کووید-19 اذعان دارند. بر اساس عوامل کلیدی نزدیک به خرید آنلاین، حدود 41٪ و 55٪ از پاسخ دهندگان به ترتیب به راحتی پرداخت و تنوع زیاد محصولات خرید آنلاین اهمیت می دهند. تنها 13 درصد از آنها به دلیل عدم وجود هزینه های پنهان انگیزه خرید آنلاین دارند. قیمت گذاری آنلاین با میانگین امتیاز 3.18 (در مقیاس 1-5، از نه چندان رقابتی تا بسیار رقابتی) نسبتاً رقابتی است. در مجموع 39 درصد از پاسخ دهندگان تجربه خرید آنلاین ضعیفی در گذشته داشته اند. ما متغیرهای کنترلی (مانند سن، جنسیت، سطح درآمد و وضعیت کار) را در تجزیه و تحلیل برای کنترل ویژگیهای جمعیتی مختلف نمونه قرار میدهیم. به طور کلی، پاسخ دهندگان دختران جوان (حدود 31 سال) هستند. اکثر آنها مجرد هستند، در یک شهر زندگی می کنند و درآمد متوسطی دارند که در گروه های کم درآمد قرار دارد (45٪ زیر 30000 دلار نیوزیلند و 24٪ بین 30001 دلار نیوزیلند تا 60000 دلار نیوزیلند). همچنین 30 درصد از پاسخ دهندگان مذهبی هستند و 27 درصد آنها به صورت تمام وقت کار می کنند.