عنوان مقاله:
پیشگیری از خشونت در ورزش و تربیت بدنی جوانان: پیشنهاد NOVIS
Preventing violence in youth sport and physical education: the NOVIS proposal
سال انتشار: 2022
رشته: تربیت بدنی
گرایش: روانشناسی ورزشی
دانلود رایگان این مقاله:
مشاهده سایر مقالات جدید:
Methods
The cultural and methodological background of the NOVIS project focused on the quality of the training process designed in particular for coaches and PE teachers to enhance their knowledge and skills in contrasting and preventing violence. Indeed, compared to former projects with similar aims (see the ‘Io tifo positivo/I Support Pro’ project proposed by the Italian association named Comunità Nuova Onlus, http://www.iotifopositivo.it/; the ‘ELYS’ co-funded by the Erasmus+Sport program of the European Union project), the NOVIS project had twofold purpose: frst, to implement a richer and more qualifed training process designed for coaches and PE teachers, focused on the contributions coming from the sport psychology, in order to raise their awareness in the topics of contrasting and preventing violence in youth sport and PE; second, to define interactive and inclusive didactic methodologies focused on fostering an even greater active participation from diferent infuential persons (e.g. coaches, PE teachers, parents, sport managers, volunteers, and school deans) distinguishing, where necessary, the specifc training aspects for youth sport and PE school contexts. This was also possible because the Italian Centro Giovanile di Formazione Sportiva (CGFS) in Prato operated and had an experience that has lasted for many decades in using physical activity in youth sport contexts and PE school settings as an educational environment aimed at the positive, global and holistic psychophysical growth of youth.
Modular training model
Summarized in a NOVIS methodological guide, a modular training model designed in particular for coaches and PE teachers is presented: its main purpose is twofold, namely (1) to raise the awareness of signifcant persons (e.g. coaches, PE teachers, but also parents, sport managers, volunteers, and school deans) in contrasting and preventing violence, and (2) to improve their specifc didactic skills to tackle and prevent violence. Didactic recommendations to create a mastery (task-involving) motivational climate in youth sport and PE, interactive didactic methodologies and inclusion are the key elements of the modular training model designed in particular for coaches and PE teachers (see Fig. 1).
The diferent stakeholders and infuential persons who operate in the youth sport (e.g., coaches, managers, volunteers, and parents) and in the PE school (e.g., PE teachers, school deans, staf members, and parents) settings can play an important role in enhancing young athletes [35] and PE students’ motivations and should adopt teaching methodologies and practices to promote a mastery (task-involving) motivational climate with the specifc aim to contrast and prevent violence in youth sport and PE.
(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)
مواد و روش ها
پسزمینه فرهنگی و روششناختی پروژه NOVIS بر کیفیت فرآیند آموزشی طراحیشده بهویژه برای مربیان و معلمان ورزش برای افزایش دانش و مهارتهای آنها در مقابله و پیشگیری از خشونت متمرکز بود. در واقع، در مقایسه با پروژههای قبلی با اهداف مشابه (به پروژه «Io tifo positivo/I Support Pro» پیشنهاد شده توسط انجمن ایتالیایی به نام Comunità Nuova Onlus، http://www.iotifopositivo.it/ مراجعه کنید؛ «ELYS» با بودجه مشترک توسط برنامه Erasmus+Sport پروژه اتحادیه اروپا)، پروژه NOVIS دو هدف داشت: اول، اجرای یک فرآیند آموزشی غنی تر و با کیفیت تر که برای مربیان و معلمان ورزش طراحی شده است، با تمرکز بر مشارکت های روانشناسی ورزش، به منظور. افزایش آگاهی خود در موضوعات تقابل و پیشگیری از خشونت در ورزش جوانان و ورزشکاران؛ دوم، تعریف روشهای آموزشی تعاملی و فراگیر با تمرکز بر تقویت مشارکت فعال حتی بیشتر از افراد تأثیرگذار مختلف (مانند مربیان، معلمان ورزش، والدین، مدیران ورزشی، داوطلبان و روسای مدارس) و در صورت لزوم، جنبههای آموزشی ویژه جوانان را متمایز میکند. زمینه های مدرسه ورزش و ورزش. این امر همچنین امکان پذیر بود زیرا مرکز ایتالیایی Centro Giovanile di Formazione Sportiva (CGFS) در پراتو فعالیت می کرد و تجربه ای داشت که برای چندین دهه در استفاده از فعالیت بدنی در زمینه های ورزشی جوانان و محیط های مدرسه PE به عنوان یک محیط آموزشی با هدف مثبت و جهانی ماندگار بوده است. و رشد روانی همه جانبه جوانان.
مدل آموزشی مدولار
به طور خلاصه در یک راهنمای روش شناختی NOVIS، یک مدل آموزشی مدولار طراحی شده به ویژه برای مربیان و معلمان ورزش ارائه شده است: هدف اصلی آن دو جنبه است، یعنی (1) افزایش آگاهی افراد مهم (مانند مربیان، معلمان ورزش، بلکه والدین، مدیران ورزشی، داوطلبان و روسای مدارس) در مقابله و پیشگیری از خشونت، و (2) بهبود مهارت های آموزشی خاص خود برای مقابله و پیشگیری از خشونت. توصیههای آموزشی برای ایجاد جو انگیزشی تسلط (شامل وظایف) در ورزش جوانان و ورزش، روشهای آموزشی تعاملی و گنجاندن عناصر کلیدی مدل آموزشی مدولار هستند که بهویژه برای مربیان و معلمان ورزش طراحی شدهاند (شکل 1 را ببینید).