عنوان مقاله:

تاثیر معیارهای حاکمیت شرکتی بر عملکرد شرکت: تاثیر اعتماد به نفس کاذب مدیریتی

The impact of corporate governance measures on firm performance: the influences of managerial overconfidence

سال انتشار: 2022

رشته: مدیریت

گرایش: مدیریت عملکرد - مدیریت کسب و کار

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله حاکمیت شرکتی

مشاهده سایر مقالات جدید:

مقالات ISI مدیرییت

مقالات ISI مدیریرت کسب و کار

Literature review and hypothesis building

Corporate governance and frm performance Corporate governance has got attention and developed as a signifcant mechanism more than in the last decades. Te recent fnancial crises, the fast growth of privatizations, and fnancial institutions have reinforced the improvement of corporate governance practices in numerous institutions of diferent countries. As many studies revealed, well-managed corporate governance mechanisms play an important role in providing corporate performance. Good corporate governance is fundamental for a frm in several ways: OECD [67] indicates the good corporate governance increases the company image, reduces the risks, and boosts shareholders’ confdence. Furthermore, good corporate governance develops a number of consistent mechanisms, internal control systems and external environments that contribute to the business corporations’ increase efectively as a whole to bring about good corporate governance. Te basic rationale of corporate governance is to increase the performance of companies by structuring and sustaining incentives that initiate corporate managers to maximize frm’s operational efciency, return on assets, and long-term frm growth through limiting managers’ abuse of power over corporate resources. Corporate governance mechanisms are divided into two broad categories: internal corporate governance and external corporate governance mechanisms. Supporting this concept, Keasey and Wright [43] indicated corporate governance as a framework for efective monitoring, regulation, and control of frms which permits alternative internal and external mechanisms for achieving the proposed company’s objectives. Te achievement of corporate governance relies on the mechanism efectiveness of both internal and external governance structures. Gillan [30] suggested that corporate governance can be divided into two: the internal and external mechanisms. Gillan [30] described internal mechanisms by dividing into boards, managers, shareholders, debt holders, employees, suppliers, and customers, and also explain external corporate governance mechanisms by incorporating the community in which companies operate, the social and political environment, laws and regulations that corporations and governments involved in.

Methods

Data sources and sample selection Te data for this study required are accessible from different sources of secondary data, namely China Stock Market and Accounting Research (CSMAR) database and frm annual reports. Te original data are obtained from the CSMAR, and the data are collected manually to supplement the missing value. CSMAR database is designed and developed by the China Accounting and Financial Research Center (CAFC) of Honk Kong Polytechnic University and by Shenzhen GTA Information Technology Limited company. All listed companies (Shanghai and Shenzhen stock Exchange) fnancial statements are included in this database from 1990 and 1991, respectively. All fnancial data, frm profle data, ownership structure, board structure, composition data of listed companies are included in the CSMAR database. Te research employed nine consecutive years from 2010 to 2018 that met the condition that fnancial statements are available from the CSMAR database. Tis study sample was limited to only listed frms on the stock market, due to hard to access reliable fnancial and corporate governance data of unlisted frms. All data collected from Chinese listed frms only issued on A shares in domestic stoke market exchange of Shanghai and Shenzhen. Te researcher also used only non-fnancial listed frms’ because fnancial frms have special regulations. Te study sample data were unbalanced panel data for nine consecutive years from 2010 to 2018. To match frms with industries, we require frms with non-missing CSRC top-level industry codes in the CSMAR database. After applying all the above criteria, the study’s fnal observations are 11,634 frm-year observations.

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

بررسی ادبیات و فرضیه سازی

حاکمیت شرکتی و عملکرد سازمانی حاکمیت شرکتی بیش از دهه های گذشته به عنوان یک مکانیسم مهم مورد توجه و توسعه قرار گرفته است. بحران‌های مالی اخیر، رشد سریع خصوصی‌سازی‌ها و موسسات مالی، بهبود شیوه‌های حاکمیت شرکتی را در بسیاری از مؤسسات کشورهای مختلف تقویت کرده‌اند. همانطور که بسیاری از مطالعات نشان دادند، مکانیسم های حاکمیت شرکتی با مدیریت خوب نقش مهمی در ارائه عملکرد شرکت ایفا می کنند. حاکمیت شرکتی خوب از چندین جهت برای یک شرکت اساسی است: OECD [67] نشان می دهد که حاکمیت شرکتی خوب تصویر شرکت را افزایش می دهد، خطرات را کاهش می دهد و اعتماد سهامداران را افزایش می دهد. علاوه بر این، حاکمیت شرکتی خوب تعدادی از مکانیسم‌های سازگار، سیستم‌های کنترل داخلی و محیط‌های خارجی را توسعه می‌دهد که به طور موثر به افزایش شرکت‌های تجاری در کل کمک می‌کند تا حاکمیت شرکتی خوب را ایجاد کند. منطق اساسی حاکمیت شرکتی افزایش عملکرد شرکت ها از طریق ساختاردهی و حفظ انگیزه هایی است که مدیران شرکت را برای به حداکثر رساندن کارایی عملیاتی شرکت، بازده دارایی ها و رشد بلندمدت شرکت از طریق محدود کردن سوء استفاده مدیران از قدرت بر منابع شرکت آغاز می کند. مکانیسم های حاکمیت شرکتی به دو دسته کلی تقسیم می شوند: حاکمیت شرکتی داخلی و مکانیزم های حاکمیت شرکتی خارجی. کیسی و رایت [43] با حمایت از این مفهوم، حاکمیت شرکتی را به عنوان چارچوبی برای نظارت، تنظیم، و کنترل مؤثر شرکت‌ها معرفی کردند که مکانیسم‌های داخلی و خارجی جایگزین را برای دستیابی به اهداف شرکت پیشنهادی مجاز می‌سازد. دستیابی به حاکمیت شرکتی متکی بر اثربخشی سازوکار ساختارهای حاکمیت داخلی و خارجی است. گیلان [30] پیشنهاد کرد که حاکمیت شرکتی را می توان به دو مکانیسم داخلی و خارجی تقسیم کرد. گیلان [30] مکانیسم های داخلی را با تقسیم به هیئت مدیره، مدیران، سهامداران، دارندگان بدهی، کارکنان، تامین کنندگان و مشتریان تشریح کرد و همچنین مکانیسم های حاکمیت شرکتی بیرونی را با ترکیب جامعه ای که شرکت ها در آن فعالیت می کنند، محیط اجتماعی و سیاسی، قوانین و ... توضیح داد. مقرراتی که شرکت ها و دولت ها در آن دخیل هستند.

مواد و روش ها

منابع داده و انتخاب نمونه داده‌های مورد نیاز برای این مطالعه از منابع مختلف داده‌های ثانویه، یعنی پایگاه‌داده بازار سهام و تحقیقات حسابداری چین (CSMAR) و گزارش‌های سالانه FRM قابل دسترسی هستند. داده های اصلی از CSMAR به دست می آیند و داده ها به صورت دستی برای تکمیل مقدار از دست رفته جمع آوری می شوند. پایگاه داده CSMAR توسط مرکز تحقیقات مالی و حسابداری چین (CAFC) دانشگاه پلی تکنیک هنک کنگ و توسط شرکت فناوری اطلاعات شنژن GTA طراحی و توسعه یافته است. صورت های مالی کلیه شرکت های پذیرفته شده (بورس بورس شانگهای و شنژن) به ترتیب از سال 1990 و 1991 در این پایگاه داده گنجانده شده است. تمام داده های مالی، داده های پروفایل frm، ساختار مالکیت، ساختار هیئت مدیره، داده های ترکیب شرکت های فهرست شده در پایگاه داده CSMAR گنجانده شده است. این تحقیق نه سال متوالی از سال 2010 تا 2018 را انجام داد که این شرط را برآورده کرد که صورت‌های مالی از پایگاه داده CSMAR در دسترس باشد. نمونه مورد مطالعه تنها به شرکت های پذیرفته شده در بورس محدود شد، زیرا دسترسی به داده های مالی و حاکمیت شرکتی قابل اعتماد شرکت های غیر بورسی دشوار بود. تمام داده‌های جمع‌آوری‌شده از شرکت‌های فهرست‌شده چینی تنها در مورد سهام A در بازار بورس داخلی شانگهای و شنژن منتشر شده‌اند. همچنین محقق تنها از شرکت‌های فهرست‌شده غیرمالی استفاده کرد، زیرا شرکت‌های مالی دارای مقررات خاصی هستند. داده‌های نمونه مطالعه، داده‌های پانل نامتعادل برای نه سال متوالی از سال 2010 تا 2018 بودند. برای مطابقت دادن فرم‌ها با صنایع، ما به فرم‌هایی با کدهای صنعتی سطح بالای CSRC گم نشده در پایگاه داده CSMAR نیاز داریم. پس از اعمال تمامی معیارهای فوق، مشاهدات نهایی مطالعه 11634 مشاهدات در سال است.