عنوان مقاله:
آیا جهت گیری کارآفرینی و سرمایه فکری بر رشد شرکت های کوچک و متوسط ها تأثیر می گذارد؟ شواهد از پاکستان
Do entrepreneurial orientation and intellectual capital influence SMEs’ growth? Evidence from Pakistan
سال انتشار: 2022
رشته: مدیریت
گرایش: کارآفرینی - مدیریت کسب و کار
دانلود رایگان این مقاله:
دانلود مقاله جهت گیری کارآفرینی
مشاهده سایر مقالات جدید:
Discussion
Firms in the modern business atmosphere are more open to innovation growth. It holds that competition is escalating and organizations need more novel products and services while enhancing processes and methods to obtain optimal efciency (Ullah et al. 2021a). The rising competition, coupled with increasing complications in the work atmosphere, has made building a distinct rank in the industry. It has been observed that this aim can be fulflled well with innovation. At present, the most signifcant and most productive assets for companies are the intangible ones (Waseem et al. 2018). These include human capital, brand value, customer relationships, and more; these are crucial for companies in the modern environment. Great eforts are being employed to achieve improved IC, which would sooner or later be optimized for improved efectiveness and performance. In terms of this capital, it is also clear that customer capital and human capital are signifcant for businesses. They must pay close attention to these prospects to guarantee growth and success (Khan et al. 2021; Umeair et al. 2020). One of the most important aims of a business pertains to adding to its revenues and sales, and this can be done if a company is efectively able to appeal to a large number of customers. One can assert that companies with diverse knowledge and human creativity would be more successful at building on cutting-edge ideas and new ways of integrating knowledge. This ability can improve its ability to catch remote technological or market opportunities for innovating profound products. Hence, talent and creativity at an individual level are the frst steps of the holistic innovation process (Ullah et al. 2021c). However, these fndings ought to be considered cautiously as the elements like bad leadership, unsuitable organizational culture, or inadequate compensation. Reward mechanisms were not considered in this research, which has been created on the premise that information sharing can potentially change employee behavior, resulting in the development of the saturation above points (Abbas et al. 2021b; Ullah et al. 2021b).
Consequently, the association of technological and human capital with radical innovation appears to be signifcantly complicated given these results. Although a business attempts to attain this kind of IC have an identical collection pattern during the initial steps, the relationship between IC and radical innovation alters once a turning point is approached. The association between technological capital and radical innovation starts to drop its initial strength. Additional attempts to attain this kind of capital do not prove fruitful in improving radical innovation outputs, hence depicting logarithmic growth. On the other hand, human capital exhibits a varying collection pattern in its association with revolutionary innovations.
(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)
شرکتهای بحث و گفتگو در فضای کسبوکار مدرن نسبت به رشد نوآوری بازتر هستند. بر این باور است که رقابت در حال افزایش است و سازمانها به محصولات و خدمات جدید بیشتری نیاز دارند و در عین حال فرآیندها و روشها را برای به دست آوردن کارایی بهینه بهبود میبخشند (Ullah et al. 2021a). رقابت فزاینده، همراه با افزایش پیچیدگیها در فضای کار، باعث شده است تا رتبهای متمایز در صنعت ایجاد شود. مشاهده شده است که این هدف با نوآوری به خوبی قابل تحقق است. در حال حاضر، مهمترین و پربازدهترین داراییها برای شرکتها، داراییهای نامشهود هستند (Waseem et al. 2018). اینها شامل سرمایه انسانی، ارزش برند، روابط با مشتری و موارد دیگر می شود. اینها برای شرکت ها در محیط مدرن بسیار مهم هستند. تلاشهای زیادی برای دستیابی به IC بهبود یافته انجام میشود، که دیر یا زود برای بهبود اثربخشی و عملکرد بهینه میشود. از نظر این سرمایه نیز مشخص است که سرمایه مشتری و سرمایه انسانی برای کسب و کارها اهمیت دارد. آنها باید برای تضمین رشد و موفقیت به این چشم اندازها توجه زیادی داشته باشند (Khan et al. 2021; Umeair et al. 2020). یکی از مهمترین اهداف یک کسبوکار، افزایش درآمد و فروش آن است، و این میتواند در صورتی انجام شود که یک شرکت به طور مؤثر بتواند تعداد زیادی از مشتریان را جذب کند. می توان ادعا کرد که شرکت هایی با دانش متنوع و خلاقیت انسانی در ایجاد ایده های پیشرفته و راه های جدید ادغام دانش موفق تر خواهند بود. این توانایی می تواند توانایی آن را در به دست آوردن فرصت های فناوری یا بازار از راه دور برای نوآوری محصولات عمیق بهبود بخشد. از این رو، استعداد و خلاقیت در سطح فردی اولین مراحل فرآیند نوآوری کل نگر هستند (Ullah et al. 2021c). با این حال، این یافته ها باید با احتیاط به عنوان عناصری مانند رهبری بد، فرهنگ سازمانی نامناسب، یا جبران ناکافی در نظر گرفته شوند. مکانیسمهای پاداش در این تحقیق در نظر گرفته نشدند، که با این فرض ایجاد شده است که اشتراکگذاری اطلاعات میتواند رفتار کارکنان را به طور بالقوه تغییر دهد و در نتیجه اشباع نکات بالا را ایجاد کند (عباس و همکاران 2021b؛ Ullah و همکاران 2021b).
در نتیجه، با توجه به این نتایج، ارتباط سرمایه های تکنولوژیکی و انسانی با نوآوری رادیکال به طور قابل توجهی پیچیده به نظر می رسد. اگرچه تلاش های یک کسب و کار برای دستیابی به این نوع IC دارای الگوی مجموعه یکسانی در مراحل اولیه است، رابطه بین IC و نوآوری رادیکال با نزدیک شدن به یک نقطه عطف تغییر می کند. ارتباط بین سرمایه تکنولوژیکی و نوآوری رادیکال شروع به کاهش قدرت اولیه خود می کند. تلاشهای اضافی برای دستیابی به این نوع سرمایه در بهبود خروجیهای نوآوری رادیکال مثمرثمر نیست، بنابراین رشد لگاریتمی را به تصویر میکشد. از سوی دیگر، سرمایه انسانی الگوی مجموعه متفاوتی را در ارتباط با نوآوری های انقلابی نشان می دهد.