عنوان مقاله:

نقش مدیریت گردشگری و بازاریابی در گردشگری پایدار چیست؟ یک رویکرد تحلیلی کتاب سنجی

What Is the Role of Tourism Management and Marketing toward Sustainable Tourism? A Bibliometric Analysis Approach

سال انتشار: 2022

رشته: مدیریت - گردشگری و توریسم

گرایش: بازاریابی - مدیریت گردشگری

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله توریسم پایدار

مشاهده سایر مقالات جدید:

 

مقالات ISI مدیریت

 

مقالات ISI گردشگری و توریسم

 

4. Discussion

The study attempts to analyze the role of tourism management and marketing research in the context of sustainable tourism by using bibliometric analysis. It tries to answer the research questions arranged previously in this study. It identifies areas such as the authors and institutions that have published the most, the most specialized journals in the area of tourism management and marketing in sustainable tourism, the topic’s trend from the earlier papers that were published, a network analysis of the keywords, and a collaboration map among authors and documents around the world. Based on these results, it is urgent to identify the research gaps and find the research trend for a future research agenda.

As the role of tourism management and marketing toward sustainable tourism in this study has found, in the context of tourism management, it is a related process to manage actors such as destination management organizations, stakeholders, tourism policy-makers, and communities. The role of management toward sustainable tourism has demonstrated the capability to promote social integration, protect natural and cultural heritage, conserve biodiversity, and improve human welfare. These roles can be achieved through the management aspect. The role of the management aspect or stakeholders is to create sustainable tourism products through policy with local governance, sharing knowledge of sustainable concepts and local habitats or cultures on various aspects of a tourism destination [60–62]. It has been noticed that sustainable tourism is reacting to the demands for more responsible policies and forms of corporate governance in the industry, which include stakeholder participation in the processes [33,63]. In addition, the role of government in creating policy for sustainable tourism is essential for innovation and best practice in applying the concept of sustainable tourism [60]. The sustainable approach in the tourism sector can bring together nature and the environment to enhance the impact on development and its maintenance in relation to nature [17,64], and the concept of sustainability can enhance welfare for society and the destination, helping to protect nature for the wellbeing of the Earth’s population [65,66].

The role of marketing toward sustainable tourism is to promote sustainable tourism in several ways, such as using social media or digital media, which can impact the behavior of visitors [67]. The role of digital media in shaping the destination gives opportunities not only to the marketing aspect but also to the visitor in conducting the data [68,69]. The application of digitalization in sustainable tourism is the best way to develop tourism destinations, especially for those who can benefit from information and technology access and infrastructure, helping to conserve resources in tourism destinations [68,70]. In addition, in this study, several keywords have appeared in the context of marketing, such as word of mouth and satisfaction. Word of mouth is the way to promote the product and services, to raise awareness, and enhance demand in the context of sustainable tourism; therefore, promotion is important for making sustainable consumer behavior [26–28]. The factors in making consumer decisions and marketing tourism in sustainable tourism can be one of the ways to ensure a competitive advantage for the tourism sector [29,30]. Therefore, marketing in sustainable tourism has the potential to encourage visitors or consumers to adopt the concept of sustainable behavior [31]. Furthermore, the role of marketing toward sustainable tourism gives an understanding of the concept of sustainability for the customers or visitors in the tourism field [20].

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

4. بحث

این پژوهش سعی دارد با استفاده از تحلیل کتاب سنجی، نقش مدیریت گردشگری و تحقیقات بازاریابی را در زمینه گردشگری پایدار تحلیل کند. سعی در پاسخگویی به سؤالات پژوهشی که قبلاً در این پژوهش ترتیب داده شده بود، می باشد. حوزه هایی مانند نویسندگان و مؤسساتی که بیشترین انتشار را داشته اند، تخصصی ترین مجلات در حوزه مدیریت گردشگری و بازاریابی در گردشگری پایدار، روند موضوع از مقالات قبلی منتشر شده، تجزیه و تحلیل شبکه ای از کلمات کلیدی و نقشه همکاری بین نویسندگان و اسناد در سراسر جهان. بر اساس این نتایج، شناسایی خلأهای تحقیقاتی و یافتن روند تحقیق برای دستور کار تحقیقاتی آینده ضروری است.

همانطور که نقش مدیریت و بازاریابی گردشگری در جهت گردشگری پایدار در این مطالعه نشان داده است، در زمینه مدیریت گردشگری، مدیریت بازیگرانی مانند سازمان‌های مدیریت مقصد، ذینفعان، سیاست‌گذاران گردشگری و جوامع، فرآیندی مرتبط است. نقش مدیریت در راستای گردشگری پایدار، توانایی ارتقای یکپارچگی اجتماعی، حفاظت از میراث طبیعی و فرهنگی، حفاظت از تنوع زیستی و بهبود رفاه انسانی را نشان داده است. این نقش ها را می توان از طریق جنبه مدیریتی به دست آورد. نقش جنبه مدیریتی یا ذینفعان ایجاد محصولات گردشگری پایدار از طریق سیاست گذاری با حاکمیت محلی، به اشتراک گذاشتن دانش مفاهیم پایدار و زیستگاه ها یا فرهنگ های محلی در جنبه های مختلف یک مقصد گردشگری است [60-62]. توجه شده است که گردشگری پایدار به تقاضاها برای سیاست‌های مسئولانه‌تر و اشکال حاکمیت شرکتی در صنعت، که شامل مشارکت سهامداران در فرآیندها می‌شود، واکنش نشان می‌دهد [33،63]. علاوه بر این، نقش دولت در ایجاد سیاست برای گردشگری پایدار برای نوآوری و بهترین عملکرد در به کارگیری مفهوم گردشگری پایدار ضروری است [60]. رویکرد پایدار در بخش گردشگری می تواند طبیعت و محیط زیست را برای افزایش تأثیر بر توسعه و حفظ آن در رابطه با طبیعت گرد هم آورد [17،64]، و مفهوم پایداری می تواند رفاه جامعه و مقصد را افزایش داده و به حفاظت از آن کمک کند. طبیعت برای رفاه جمعیت زمین [65،66].