عنوان مقاله:

تفاوت سرمایه انسانی و درآمد ایالتی در مکزیک

Human capital and state income differences in Mexico

سال انتشار: 2022

رشته: اقتصاد - حسابداری

گرایش: اقتصاد نظری - حسابداری مالی

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله تفاوت سرمایه انسانی

مشاهده سایر مقالات جدید:

 

مقالات ISI حسابداری

 

مقالات ISI اقتصاد

5. Measure of education quality: PISA mathematics test achievement scores

We use the OECD’s Program for International Student Assessment (PISA) maths achievement test scores as a measure of cognitive skills. Starting in 2003 the PISA test is representative for each of the Mexican states. PISA measures student performance in mathematics, reading and science literacy, and each cycle it assesses one of the three areas in depth, which is considered the major subject that cycle. Mathematics was the major subject of PISA in 2003 and 2012. The correlation between the 2003 and 2012 test results, when mathematics was the focus of the PISA exam, is 0.91. Mexico scored well below the OECD average of 494 in the Mathematics portion of the 2012 PISA test (OECD 2014), with a score of 413, close to that of other Latin American countries and well below the score for the United States (481). According to the OECD, Mexico placed the equivalent of 2 years of schooling below the average OECD countries for same-grade students, and about 1.6 years of schooling lower than the United States.

We take the mathematics score on the PISA test for each state for the years 2003, 2006, 2009 and 20127 We then calculate the average score across states by year and normalize it with mean 500 and standard deviation of 100, to make it comparable to the data in Hanushek, Ruhose, and Woessmann (2017). We use the 2003–2012 state average as a measure of cognitive abilities of the working population. We assume that test scores (and therefore quality) are stable over time, even though test scores can vary across successive tests.8 Hence, we assume that skill level does not differ across age cohorts, which is different from Hanushek, Ruhose, and Woessmann (2017).9 However, we examine the robustness of our results by using the PISA test score for 2003 in Section 7. We also assume that the average PISA test scores apply to the working population in 2010 and 2016.

Table 2 shows the standardized PISA mathematics test scores for 2003 and for the average 2003, 2006, 2009 and 2012. The state with the highest average standardized score is Nuevo Leon, with 704, the lowest scoring state is Chiapas with 279. These two test scores are four standard deviations away from each other. As a comparison, Hanushek, Ruhose, and Woessmann (2017, online appendix Table 2) report the biggest difference in average standardized NAEP scores is between Minnesota and Missouri, 534.8 and 450.8, respectively, a difference of less than one standard deviation. These significant differences in quality of schooling across Mexico mirror the significant variations in GDP and in years of schooling discussed in Section 3.

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

5. اندازه گیری کیفیت آموزش: نمرات پیشرفت آزمون ریاضی PISA

ما از نمرات آزمون پیشرفت ریاضی برنامه OECD برای ارزیابی دانش آموزان بین المللی (PISA) به عنوان معیاری برای سنجش مهارت های شناختی استفاده می کنیم. از سال 2003، آزمون PISA برای هر یک از ایالت های مکزیک نماینده است. PISA عملکرد دانش‌آموزان را در ریاضیات، خواندن و سواد علمی اندازه‌گیری می‌کند و هر دوره یکی از سه حوزه را به طور عمیق ارزیابی می‌کند، که موضوع اصلی آن چرخه در نظر گرفته می‌شود. ریاضیات موضوع اصلی PISA در سال‌های 2003 و 2012 بود. همبستگی بین نتایج آزمون 2003 و 2012، زمانی که ریاضیات تمرکز آزمون PISA بود، 0.91 است. مکزیک در بخش ریاضیات آزمون PISA 2012 (OECD 2014)، با امتیاز 413، نزدیک به سایر کشورهای آمریکای لاتین و بسیار کمتر از امتیاز ایالات متحده (481) از میانگین OECD یعنی 494 امتیاز کسب کرد. بر اساس OECD، مکزیک معادل 2 سال تحصیل در مدارس را کمتر از میانگین کشورهای OECD برای دانش آموزان هم کلاس و حدود 1.6 سال تحصیل کمتر از ایالات متحده قرار داده است.

نمره ریاضیات در آزمون PISA برای هر ایالت را برای سال‌های 2003، 2006، 2009 و 20127 می‌گیریم، سپس میانگین نمره را در بین ایالت‌ها بر اساس سال محاسبه می‌کنیم و آن را با میانگین 500 و انحراف استاندارد 100 نرمال می‌کنیم تا آن را با داده ها در Hanushek, Ruhose, and Woessmann (2017). ما از میانگین ایالتی 2003-2012 به عنوان معیاری برای سنجش توانایی های شناختی جمعیت شاغل استفاده می کنیم. ما فرض می‌کنیم که نمرات آزمون (و در نتیجه کیفیت) در طول زمان ثابت است، حتی اگر نمرات آزمون می‌تواند در آزمون‌های متوالی متفاوت باشد. (2017).9 با این حال، ما استحکام نتایج خود را با استفاده از نمره آزمون PISA برای سال 2003 در بخش 7 بررسی می‌کنیم. همچنین فرض می‌کنیم که میانگین نمرات آزمون PISA برای جمعیت فعال در سال‌های 2010 و 2016 اعمال می‌شود.