عنوان مقاله:

مدیریت زنجیره تامین تجارت الکترونیکی کسب و کار به کسب و کار (B2B) با اینترنت اشیا

An Internet of Things Embedded Sustainable Supply Chain Management of B2B E-Commerce

سال انتشار: 2022

رشته: مدیریت - مهندسی صنایع - کامپیوتر

گرایش: مدیریت صنعتی - مدیریت کسب و کار - بازاریابی - لجستیک و زنجیره تامین - معماری سیستم های کامپیوتری

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله تجارت الکترونیکی کسب و کار

مشاهده سایر مقالات جدید:

 

مقالات ISI مدیریت

 

مقالات ISI مهندسی صنایع

5. Case Study
To find the solution to this proposed MINLP model, we used a GLOBAL solver in the LINGO 19 software package. For the computational work, we used a machine with the following configuration system type: 64-bit operating system, x64-based processor, Intel (R) Core (TM) processor, RAM–32 GB installed, and an i7 CPU @ 2.30 GHz.
5.1. Input Data for the First Instance
In this case study, there were three manufacturers, five wholesalers, and five orders from to each wholesaler. The main focus was to minimize the total cost of an IoT embedded sustainable supply chain network used for the delivery of B2B orders. The values of the input parameters were as follows: the packaging cost (in INR/quantity) was 20, handling cost (in INR/quantity) was 10, transportation cost (in INR/vehicle/kilometer) was 60, and carbon emission taxation cost (in INR/vehicle/kilometer) was 10. Purchasing of RFID tags (in INR/tag) was [753.68–1130.02]. The cost of the IoT devices for installation in transport vehicles (INR/vehicle) was [100,000–500,000] and the total allocated amount for the IoT was 5,000,000 INR. Other parameter values are given in Table 2, Table 3 and Table 4.
5.2. Output Values
For the given data sets, the optimized routes for order pickup and delivery in the supply chain network are shown in Figure 2. In this, there was a total of 304 variables, of which, 302 were non-linear and 75 were integral in nature. Furthermore, there were 553 constraints; out of these, 376 were nonlinear. The optimized value of the total cost of the network was 6,649,813 INR and was found within 379.35 s of computation time. The optimized values of the decision variables, i.e., the purchasing of RFID tags and the cost of IoT facilities for installation in transport vehicles, were 753.69 INR and 100,000 INR, respectively. These values chosen by the global solver in the LINGO 19 software package were very close or equal to the lower limits provided in the range. The optimized value of the total cost needed for purchasing RFID tags and IoT facilities was 4,574,762 INR. At the same time, the total carbon emission taxation cost was 97,050 INR. Moreover, the total cost associated with the order packaging, handling, and transportation was 1,978,001 INR. Similarly, we used the same process for all the case scenarios used to validate the proposed MINLP model.

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

5. مطالعه موردی
برای یافتن راه‌حل این مدل پیشنهادی MINLP، از یک حل‌کننده GLOBAL در بسته نرم‌افزاری LINGO 19 استفاده کردیم. برای کار محاسباتی، از ماشینی با نوع سیستم پیکربندی زیر استفاده کردیم: سیستم عامل 64 بیتی، پردازنده مبتنی بر x64، پردازنده Intel (R) Core (TM)، RAM–32 گیگابایت نصب شده، و پردازنده i7 @ 2.30 گیگاهرتز .
5.1. داده های ورودی برای نمونه اول
در این مطالعه موردی، سه تولیدکننده، پنج عمده‌فروش و پنج سفارش از هر عمده‌فروش وجود داشت. تمرکز اصلی به حداقل رساندن هزینه کل یک شبکه زنجیره تامین پایدار تعبیه شده IoT بود که برای تحویل سفارشات B2B استفاده می شود. مقادیر پارامترهای ورودی به شرح زیر بود: هزینه بسته بندی (به INR/مقدار) 20، هزینه جابجایی (به INR/مقدار) 10، هزینه حمل و نقل (به INR/خودرو/کیلومتر) 60، و مالیات انتشار کربن هزینه (به INR/خودرو/کیلومتر) 10 بود. خرید برچسب های RFID (به INR/تگ) [753.68-1130.02] بود. هزینه دستگاه های IoT برای نصب در وسایل نقلیه حمل و نقل (INR/خودرو) [100,000-500,000] و کل مبلغ اختصاص داده شده برای اینترنت اشیا 5,000,000 INR بود. سایر مقادیر پارامتر در جدول 2، جدول 3 و جدول 4 آورده شده است.