عنوان مقاله:
تأثیر همهگیری COVID-19 بر برنامههای گردشگری: مطالعه موردی از لهستان
Impact of the COVID-19 pandemic on tourist plans: a case study from Poland
سال انتشار: 2022
رشته: گردشگری و توریسم
گرایش: برنامه ریزی توریسم
دانلود رایگان این مقاله:
دانلود مقاله برنامههای گردشگری
مشاهده سایر مقالات جدید:
Discussion
Scientific studies indicate that the outbreak and spread of COVID-19 has a huge and negative impact on the tourism industry as tourists around the world cancel bookings and delay their travel plans due to concerns about the virus (Foo et al., 2020; Mathew & J, 2020; Rutynskyi & Kushniruk, 2020). Our research serves as a confirmation.
Our results are consistent with the research of the Polish Tourist Organisation (PTO), which showed that two-thirds of Poles (64%) admitted that the COVID-19 pandemic and the introduced restrictions affected their plans related to tourism travel in 2020 (PTO, 2020). Similar data is indicated by studies from other regions of the world. For instance, approximately 50% of American consumers and 38% of British consumers declared that they voluntarily cancelled, delayed or were forced to cancel their holiday plans due to the pandemic and the crisis stemming from it (WARC, 2020). Other studies indicate that half of the citizens of Finland have no plans to travel in the summer period due to the COVID-19 pandemic. Moreover, one-third of the respondents estimated that they would limit their trips in the summer of 2020 (Statista, 2020).
In light of our results, the vast majority of respondents (75.5%) are planning at least one trip for tourist purposes, which proves that tourism activity is an important need for them. These results are consistent with the findings of Destination Analysts among American consumers, almost 70% of whom plan to make at least one tourist trip this year. Most Americans who will travel in 2020 say they will avoid crowded destinations and visit places they know (DA, 2020). Polish tourists will do the same, as our research results show. It is worth emphasizing that school children play an important role in planning a tourist trip. The role of the child in purchase decisions is becoming increasingly important to vacation marketers and working parents (Nickerson & Jurowski, 2001). At the time of writing a vaccine has not been created or approved for children yet, which could also impact on travel plans. As Lapointe (2020) points out, in view of the current mobility restrictions due to sanitary requirements, enterprises in the tourism sector will turn their attention to local businesses and their needs
(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)
بحث
مطالعات علمی نشان میدهد که شیوع و گسترش COVID-19 تأثیر بزرگ و منفی بر صنعت گردشگری دارد زیرا گردشگران در سراسر جهان رزروها را لغو میکنند و برنامههای سفر خود را به دلیل نگرانی در مورد ویروس به تاخیر میاندازند (فو و همکاران، 2020؛ متیو و J، 2020؛ روتینسکی و کوشنیروک، 2020). تحقیقات ما به عنوان یک تایید عمل می کند.
نتایج ما با تحقیقات سازمان گردشگری لهستان (PTO) مطابقت دارد، که نشان داد دو سوم لهستانی ها (64٪) اعتراف کرده اند که همه گیری COVID-19 و محدودیت های معرفی شده بر برنامه های آنها در ارتباط با سفر گردشگری در سال 2020 تأثیر گذاشته است (PTO). ، 2020). داده های مشابهی توسط مطالعات سایر مناطق جهان نشان داده شده است. به عنوان مثال، تقریباً 50٪ از مصرف کنندگان آمریکایی و 38٪ از مصرف کنندگان بریتانیایی اعلام کردند که به طور داوطلبانه برنامه های تعطیلات خود را به دلیل بیماری همه گیر و بحران ناشی از آن لغو، به تاخیر انداخته و یا مجبور به لغو برنامه های تعطیلات خود کردند (WARC، 2020). مطالعات دیگر نشان می دهد که نیمی از شهروندان فنلاند به دلیل همه گیری کووید-19 برنامه ای برای سفر در فصل تابستان ندارند. علاوه بر این، یک سوم از پاسخ دهندگان تخمین زدند که سفرهای خود را در تابستان 2020 محدود می کنند (Statista، 2020).