عنوان مقاله:

مدیریت ارتباط با مشتری و تأثیر آن بر بازاریابی کارآفرینی: مروری بر ادبیات

Customer relationship management and its impact on entrepreneurial marketing: a literature review

سال انتشار: 2022

رشته: مدیریت

گرایش: بازاریابی - مدیریت بازرگانی - مدیریت کسب و کار - کارآفرینی

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله بازاریابی کارآفرینی

مشاهده سایر مقالات جدید:

 

مقالات ISI مدیریت

 

مقالات ISI بازاریابی

Results
Once the selection process of the articles considered in this study had been carried out and the methodology and classification process had been defined, the 86 selected articles were classified according to the following factors:

1.
the four dimensions and nine elements of CRM and the five dimensions of entrepreneurial marketing

2.
the year of publication of each selected article

3.
the journal where each article was published

4.
the number of citations of each article according to WoS.

From these classifications, a clear and concise picture about the state of the art was expected to form. This picture can be used to focus and develop future studies in which the primary topic of study is CRM in entrepreneurial marketing in general or, more specifically, the impact of CRM on company performance through its strategic potential in entrepreneurial marketing.

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)


نتایج
پس از انجام فرآیند انتخاب مقالات در نظر گرفته شده در این پژوهش و تعریف روش شناسی و فرآیند طبقه بندی، 86 مقاله برگزیده بر اساس عوامل زیر طبقه بندی شدند:

1.
چهار بعد و نه عنصر CRM و پنج بعد بازاریابی کارآفرینی

2.
سال انتشار هر مقاله انتخابی

3.
مجله ای که هر مقاله در آن منتشر شده است

4.
تعداد استنادهای هر مقاله بر اساس WoS.