عنوان مقاله:

استفاده از رسانه های اجتماعی، استرس و مقابله

Social Media Use, Stress, and Coping

رشته: روانشناسی

گرایش: روانشناسی عمومی

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله استفاده از رسانه های اجتماعی

مشاهده سایر مقالات جدید:

مقالات ISI روانشناسی

مقالات ISI روانشناسی عمومی

3. The Functions of Social Media in the Stress-coping Process

Social media have three functions in the seesaw of demands and resources. Two concern the first appraisal process, and one concerns the second appraisal process (see Figure 1). In the next sections, we will outline these three functions and the respective state of research on them. 3.1 Social Media as Stressors Due to the set of features they provide to their users, social media can function as stressors , an assumption we name the social-media-use-causes-stress-hypothesis. First, social media can trigger approval anxiety. They offer many options for an (idealized) self-presentation, such as editing photos and updates. The photos and updates can usually be viewed by a large and diverse audience (e.g., friends, family, colleagues), which may create uncertainty about others’ reactions to one’s social media appearance. Especially for adolescents, the pressure to appear attractive and popular on social media is high and can result in stress. Stress due to approval anxiety may further increase because the number of received likes makes it easy to judge one’s popularity. Second, social media can trigger fear of missing out (FoMO), the fear “that others might be having rewarding experiences from which one is absent” (p. 1841). Even though people also experience FoMO offline, on social media, friends' activities are directly pushed into one’s news feed. Additionally, people tend to share mainly the positive moments in their lives. Thus, social media users can easily gain the impression that their friends have more rewarding experiences. Several studies found direct or indirect positive relationships between FoMO and stress. A reduction in FoMO might also explain why some studies, in which participants were asked to abstain from social media for a few days found a stress decrease. 

4. Challenges for Future Research

For each of the three functions social media can have in the stress-coping process (as a source of stress, as a resource to buffer stress, and as a means to cope with stress, see Figure 1), theoretical and methodological challenges remain. The biggest challenge for research on the first function (social-media-use-causes-stress-hypothesis) is that work on stress triggered by social media use often confounds stress coming from the use of social media and stress coming from mobile media use in general. Here, further conceptual and methodological work is necessary to disentangle stress evoked by a high frequency of notifications from stress stemming from the specific set of features provided by social media. Research on the second function (social-media-use-buffers-stress-hypothesis), has received limited attention, and effects of social media use on stress have often been confounded with social media as coping tools. A challenge for future research is to distinguish processes from the first and second appraisal, which can be done by determining the timing of social media use (before vs. after the stress evocation). Research on the third function (stress-triggers-social-media-use-hypothesis, effectiveness-of-coping-with-social-media-depends-on fit-hypothesis) has benefited from the emergence of longitudinal and experience sampling studies. However, situational circumstances have rarely been assessed so that research has only tested cross-situational relationships and not the fit of coping using social media to a situation. Looking at situational characteristics such as the controllability of situations is a promising avenue for future research. This affords to identify stressful situations and measure associated coping behaviors that could take place at different time intervals from the stress-triggering situation. Using continuous physiological stress measurements from devices as fitness trackers might open new possibilities to study dynamic stress responses. 

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

3. کارکردهای رسانه های اجتماعی در فرآیند مقابله با استرس

رسانه های اجتماعی سه کارکرد در الاکلنگ تقاضاها و منابع دارند. دو مورد به فرآیند ارزیابی اول و یکی به فرآیند ارزیابی دوم مربوط می شود (شکل 1 را ببینید). در بخش‌های بعدی، این سه کارکرد و وضعیت تحقیق مربوطه در مورد آنها را بیان خواهیم کرد. 3.1 رسانه های اجتماعی به عنوان عوامل استرس زا با توجه به مجموعه ای از ویژگی هایی که در اختیار کاربران خود قرار می دهند، رسانه های اجتماعی می توانند به عنوان عوامل استرس زا عمل کنند، فرضی که ما آن را فرضیه-رسانه های اجتماعی-استفاده-علت-استرس-استفاده می کنیم. اول، رسانه های اجتماعی می توانند اضطراب تایید را تحریک کنند. آنها گزینه های زیادی را برای ارائه خود (ایده آلی) ارائه می دهند، مانند ویرایش عکس ها و به روز رسانی ها. عکس‌ها و به‌روزرسانی‌ها معمولاً می‌توانند توسط یک مخاطب بزرگ و متنوع (مثلاً دوستان، خانواده، همکاران) مشاهده شوند، که ممکن است در مورد واکنش دیگران به ظاهر فرد در رسانه‌های اجتماعی عدم اطمینان ایجاد کند. به خصوص برای نوجوانان، فشار برای جذاب و محبوب به نظر رسیدن در رسانه های اجتماعی زیاد است و می تواند منجر به استرس شود. استرس ناشی از اضطراب تایید ممکن است بیشتر افزایش یابد زیرا تعداد لایک های دریافتی قضاوت در مورد محبوبیت را آسان می کند. دوم، رسانه‌های اجتماعی می‌توانند ترس از دست دادن (FoMO) را ایجاد کنند، این ترس که «ممکن است دیگران تجربه‌های ارزشمندی داشته باشند که یکی از آنها غایب است» (ص 1841). حتی با وجود اینکه مردم به صورت آفلاین FoMO را نیز تجربه می‌کنند، در رسانه‌های اجتماعی، فعالیت‌های دوستان مستقیماً به فید خبری فرد منتقل می‌شود. علاوه بر این، مردم تمایل دارند که عمدتاً لحظات مثبت زندگی خود را به اشتراک بگذارند. بنابراین، کاربران رسانه های اجتماعی به راحتی می توانند این تصور را به دست آورند که دوستانشان تجربیات مفیدتری دارند. چندین مطالعه رابطه مثبت مستقیم یا غیرمستقیم بین FoMO و استرس پیدا کردند. کاهش در FoMO همچنین ممکن است توضیح دهد که چرا برخی از مطالعات، که در آن از شرکت کنندگان خواسته شده بود برای چند روز از رسانه های اجتماعی خودداری کنند، کاهش استرس را نشان دادند.

4. چالش های تحقیقات آینده

برای هر یک از سه کارکردی که رسانه های اجتماعی می توانند در فرآیند مقابله با استرس داشته باشند (به عنوان منبع استرس، به عنوان منبعی برای مهار استرس، و به عنوان وسیله ای برای مقابله با استرس، به شکل 1 مراجعه کنید)، چالش های نظری و روش شناختی باقی می ماند. بزرگترین چالش برای تحقیق در مورد اولین کارکرد (استفاده از رسانه‌های اجتماعی، علل، استرس، فرضیه) این است که کار بر روی استرس ناشی از استفاده از رسانه‌های اجتماعی اغلب استرس ناشی از استفاده از رسانه‌های اجتماعی و استرس ناشی از استفاده از رسانه‌های تلفن همراه را مخدوش می‌کند. عمومی. در اینجا، کار مفهومی و روش‌شناختی بیشتری برای تفکیک استرس ناشی از فراوانی اعلان‌های استرس ناشی از مجموعه خاصی از ویژگی‌های ارائه‌شده توسط رسانه‌های اجتماعی ضروری است. تحقیقات در مورد عملکرد دوم (استفاده از رسانه های اجتماعی- بافرها- استرس- فرضیه) توجه محدودی را به خود جلب کرده است و اثرات استفاده از رسانه های اجتماعی بر استرس اغلب با رسانه های اجتماعی به عنوان ابزارهای مقابله اشتباه گرفته می شود. یک چالش برای تحقیقات آینده، تمایز فرآیندها از ارزیابی اول و دوم است، که می‌تواند با تعیین زمان استفاده از رسانه‌های اجتماعی (قبل از برانگیختن استرس) انجام شود. تحقیق در مورد سومین کارکرد (محرک‌های استرس-فرضیه استفاده از رسانه‌های اجتماعی، اثربخشی مقابله با رسانه‌های اجتماعی به فرضیه تناسب بستگی دارد) از ظهور مطالعات نمونه‌گیری طولی و تجربی بهره‌مند شده است. با این حال، شرایط موقعیتی به ندرت ارزیابی شده است، به طوری که تحقیقات فقط روابط بین موقعیتی را مورد آزمایش قرار داده است و تناسب مقابله با استفاده از رسانه های اجتماعی را با یک موقعیت آزمایش نکرده است. نگاهی به ویژگی‌های موقعیتی مانند قابلیت کنترل موقعیت‌ها، یک راه امیدوارکننده برای تحقیقات آینده است. این امکان شناسایی موقعیت‌های استرس‌زا و اندازه‌گیری رفتارهای مقابله‌ای مرتبط را که می‌تواند در فواصل زمانی متفاوت از موقعیت استرس‌زا رخ دهد، می‌دهد. استفاده از اندازه گیری استرس فیزیولوژیکی مداوم از دستگاه ها به عنوان ردیاب تناسب اندام ممکن است فرصت های جدیدی را برای مطالعه پاسخ های استرس پویا ایجاد کند.