عنوان مقاله:

درک مشارکت مصرف کننده در جوامع برند آنلاین: کاربرد تئوری خود گسترش

Understanding consumer engagement in online brand communities: An application of self-expansion theory

سال انتشار: 2022

رشته: مدیریت

گرایش: بازاریابی

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله جوامع برند آنلاین

مشاهده سایر مقالات جدید:

 

مقالات ISI مدیریت

 

مقالات ISI بازاریابی

 

Data analysis and results

To test the proposed conceptual framework, we used a twostep approach involving confrmatory factor analysis (CFA) and structural equation modeling. Initially, CFA was undertaken to undertake validity and reliability checks (Hair et al. 2010). IBM® SPSS® Amos 24 software was used to test the proposed model using structural equation modeling (SEM) and the regression results.

Table 2 presents the factor loadings, Cronbach’s alpha, the average variance extracted, as well as the means and standard deviations of the constructs. The criteria of convergent validity were met as all the loadings were above 0.5 (Bagozzi 1994). The Cronbach’s alpha values ranged from 0.845 to 0.903 indicating inter-item reliability. Further the CR values ranged from 0.693 to 0.876, and AVE’s ranged from 0.4310 to 0.595 demonstrating acceptable levels (Fornell and Larcker 1981). To test for the normality of distribution, skewness and kurtosis were examined. These values were less than 1, indicating the data were normally distributed (Hair et al. 2010). The values of skewness and kurtosis were close to zero, indicating the assumptions of normality are not violated.

On the issue of common method bias, although recent research has suggested that common method bias does not carry a serious threat for survey research (Fuller et al. 2016), priori procedures were used to check for any potential common method bias. Podsakof et al. (2003) stated that when constructs in a study are from multi-item self-reported scales, there might be a likelihood of common method bias and recommends measures to control them. These procedural remedies were followed in the present study. First, during the data collection phase, the respondents’ were informed that the questions do not have a correct or incorrect answer, and the survey only sought their responses to each of the question. The explanatory statement also assured the confdentiality of responses and anonymity of respondents. Following this,

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

تجزیه و تحلیل داده ها و نتایج

برای آزمایش چارچوب مفهومی پیشنهادی، از یک رویکرد دو مرحله‌ای شامل تحلیل عاملی تاییدی (CFA) و مدل‌سازی معادلات ساختاری استفاده کردیم. در ابتدا، CFA برای انجام بررسی های اعتبار و پایایی (Hair et al. 2010) انجام شد. برای آزمایش مدل پیشنهادی با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) و نتایج رگرسیون، از نرم افزار IBM® SPSS® Amos 24 استفاده شد.

جدول 2 بارهای عاملی، آلفای کرونباخ، میانگین واریانس استخراج شده و همچنین میانگین و انحراف استاندارد سازه ها را نشان می دهد. معیارهای اعتبار همگرا با توجه به اینکه همه بارگذاری ها بالای 0.5 بودند برآورده شد (باگوزی 1994). مقادیر آلفای کرونباخ از 0.845 تا 0.903 متغیر بود که نشان‌دهنده پایایی بین آیتم‌ها است. علاوه بر این، مقادیر CR از 0.693 تا 0.876، و AVE در محدوده 0.4310 تا 0.595 بودند که سطوح قابل قبولی را نشان می‌دهند (فورنل و لارکر 1981). برای تست نرمال بودن توزیع، چولگی و کشیدگی مورد بررسی قرار گرفت. این مقادیر کمتر از 1 بودند، که نشان می دهد داده ها به طور معمول توزیع شده اند (Hair et al. 2010). مقادیر چولگی و کشیدگی نزدیک به صفر بودند که نشان می‌دهد مفروضات نرمال بودن نقض نمی‌شوند.