عنوان فارسی مقاله: |
نقش گردشگری مجازی در خلق ثروت ملی |
عنوان انگلیسی مقاله: |
The role of virtual tourism in creating national wealth |
مقدمه
زندگی جدید روی پرده اتفاق می افتد. امروزه تجربة انسانی بیش از هرچیز بصری و بر تصویر متکی شده است؛ از تصاویر ماهواره ای گرفته تا تصاویر درونی بدن انسان. فرهنگ تصویری با آن دسته از وقایع بصری مرتبط است که در آنها مصر ف کننده به دنبال کسب اطلاعات، معنی و لذت از تکنولوژی بصری است. یکی از ویژگی های شوک آور فرهنگ بصری جدید، تمایل عجیب آن به تصویر ی کردن چیزهایی است که به خودی خود تصویری نیستند، مانند نمودارهایی که اندازه ها را در مقایسه با هم نشان می دهند. توانایی تکنولوژیک انسان به حدی رسیده است که حتی چیزهایی را به تصویر میکشد که چشم انسان در حالت عادی قادر به دیدن آنها نیست؛ چیزهایی مثل اندام های درونی بدن انسان با کمک اشعة ایکس و نیز کهکشان های دوردست با کمک تلسکوپ. مارتین هایدگر چنین دنیایی را «دنیای مبتنی بر تصویر» می نامد. این مفهوم، نه به معنای تصویری از دنیا، بلکه به معنای دنیایی است که به عنوان یک تصویر درک و فهم می شود [1].