عنوان فارسی مقاله: |
کنترل حالت لغزان فازی انطباقی غیر مستقیم مبتنی بر مشاهده گر با فیلترهای متغیر حالت برای سیستم های دینامیکی غیر خطی ناشناخته |
عنوان انگلیسی مقاله: |
Observer-based indirect adaptive fuzzy sliding mode control with state variable filters for unknown nonlinear dynamical systems |
چکیده
این مطالعه تجربی به بررسی تاثیر اضافه نمودن موی انسان برروی مقاومت فشاری مخلوط بتن آسفالتی به عنوان بیندر در سطح جاده می پردازد. موی انسان در کشش قوی است و می توان از آن به عنوان یک مواد فیبری تقویت کننده استفاده کرد. فیبر مویی (HF) یک ماده غیر قابل تجزیه است که به وفور و با هزینه بسیار ارزان در دسترس است. همچنین این ماده مشکل تجزیه زیست محیطی دارد. ویژگی الاستیکی که تقویت های HF در روسازی آسفالت دارند باعث مقاومت بهتر آسفالت در برابر بارگذاری ترافیک می شود که این از طریق مکانیزم انتقال نیروهای شدید وارد شده برروی سطح ناشی از بارهای چرخ به سطوح پایین تر می شود و دراینجا بستر جاده نیز دچار تغییر شکل نمی شود.
در این آزمایش ها، مخلوط آسفالت با موی انسان به عنوان گروه مورد بررسی ساخته شدند و مخلوط آسفالت استاندارد نیز به عنوان گروه کنترل در نظر گرفته شد. موی انسان به مخلوط آسفالت استاندارد با سه نسبت مختلف از 3٪ تا 12٪ جرمی با توجه به قیر اضافه شد. این پژوهش ثابت می کند که اضافه کردن سیمان و موی انسان به مخلوط آسفالت باعث افزایش زیاد مقاومت مخلوط می شود در نتیجه مخلوط آسفالتی یک ماده خوب برای روسازی جاده است. اضافه کردن هر دو سیمان و موی انسان به مخلوط آسفالتی باعث بهبود ظرفیت تحمل بار مخلوط می گردد.