عنوان فارسی مقاله:

نگرش های مشاورین مدارس در مورد استفاده از فناوری های اطلاعات و ارتباطات در شیوه های مشاوره مدرسه ای: مدارس قبرس شمالی

عنوان انگلیسی مقاله:

The opinions of school counselors on the use of information and communication technologies in school counseling practices: North Cyprus schools



برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی نگرش های مشاورین مدارس در مورد استفاده از فناوری های اطلاعات و ارتباطات در شیوه های مشاوره مدرسه ای: مدارس قبرس شمالی و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 





جستجوی ترجمه مقالات بر اساس کلمات کلیدی



نمونه متن ترجمه

چکیده

هدف این مطالعه، مشخص نمودن نگرشهای مشاورین مدرسه پیرامون استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در شیوه های مشاوره ی مدرسه ای است. شرکت کنندگان 61 مشاور مدرسه بودند (54 خانم، 7 آقا) که در مدارس متوسطه (17)، دبیرستان (23)، متوسطه/ دبیرستان (19) و ابتدایی (2) کار میکردند. سن متوسط 33.4 سال بود.پرسشنامه ی استفاده از اینترنت، برای جمع آوری نگرشهای شرکت کنندگان بکار میرفت. داده ها با استفاده از آمار وصفی ، آزمون یو من ویتنی و آزمون کراسکال والیس تحلیل شد. نتایج این مطالعه آشکار کرد، مشاورین مدرسه دارای نگرشهای مثبت کلی در مورد استفاده از ICT در مشاوره ی مدرسه بودند. هیچ تفاوت عمده ای طبق جنسیت، سن، مدرک، فضای کاری، ارشدیت یا نسبت مشاور مدرسه/ دانش آموز یافت نشد. از این گذشته نتایج آشکار کرد مشاورین مدرسه دارای نگرشهای مثبت در مورد استفاده از صفحات وب و برنامه های مبتنی بر کامپیوتر،نگرشهای تا حدی مثبت در مورد استفاده از مداخلات مبتنی بر اینترنت و نگرشهای منفی در مورد استفاده از مشاوره ی آنلاین بودند.