عنوان فارسی مقاله: | فرضیه چرخه محصول در یک محیط بین المللی جدید |
عنوان انگلیسی مقاله: | THE PRODUCT CYCLE HYPOTHESIS IN A NEW INTERNATIONAL ENVIRONMENT |
نمونه متن ترجمه
در دهه اخیر، یک فرضیه در حال شکوفایی بوجود آمده است که قصد دارد فعالیت های تجاری بین المللی و سرمایه گذاری مستقیم شرکت ها را - از لحاظ آنچه که چرخه محصول نامیده شده است- توضیح دهد. هدف من در این مقاله، نشان دادن استحکام چنین فرضیه هایی است که پیش از این در حال تغییر بوده اند. دو دلیل برای این تحول ذکر می شود: دلیل اول، افزایش دسترسی جغرافیایی بسیاری از شرکت های درگیر در معرفی محصولات جدید است که این امر بعنوان یک پیامد از این نکته تلقی می شود که این شرکت ها دارای شرکت های تابعه تاسیس شده بسیاری در خارج از کشور هستند؛ و دلیل دوم، تغییر در بازارهای ملی کشورهای پیشرفته صنعتی است که این امر در این کشورها برخی از تفاوت هایی را که پیش از این، میان چنین بازارهایی وجود داشته، کاهش داده است.