عنوان فارسی مقاله:

ارتباط محدودیت در چرخش داخلی مفصل ران با خطر فزاینده آسیبACL

عنوان انگلیسی مقاله:

Restriction in hip internal rotation is associated with an increased risk of ACL injury


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی ارتباط محدودیت در چرخش داخلی مفصل ران با خطر فزاینده آسیبACL و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 





جستجوی ترجمه مقالات بر اساس کلمات کلیدی




نمونه متن ترجمه

چکیده

مدارک و شواهد هدف نشان می دهند که برخورد درون حفره ای (FAI ) در ورزشکاران ممکن است خطر آسیب رباط صلیبی جلویی(ACL) را افزایش دهد. این مطالعه، آسیب ACL را با دامنه حرکتی مفصل ران در سری های متوالی از نخبگان، ورزشکاران مخاطب ارتباط می دهد و این فرضیه را که محدودیت در چرخش محوری مفصل ران موجود بطور پویا در مدل سیلیکوی یک فرود چرخشی شبیه سازی شده ، فشار ACL و خطر پارگی ACL را افزایش می دهد، آزمون می کند.

روش ها: سیصد و بیست و چهار نفر از ورزشکاران فوتبال شرکت کننده در اردو دعوت شده ملی 2012NFL بررسی شدند. محدوده چرخش داخلی مفصل ران اندازه گیری شد و با سابقه مصدومیت ACL و جراحی ترمیمی همبسته شد. یک مورد در مدل بیومکانیکی سیلیکو به منظور مطالعه اثر FAI بر نقطه اوج فشار نسبی توسعه داده شده ACL در طول یک فرود چرخشی شبیه سازی شده مورد استفاده قرار گرفت.

نتایج: در داخل بدن نتایج نشان دادند که کاهش در چرخش داخلی مفصل ران چپ همراه بود با افزایش از لحاظ آماری معنی دار احتمال آسیب ACL در زانو همان طرف یا طرف مقابل (بترتیب p < 0.0001 و OR 0.95, p = 0.0001). محاسبه پس از برآورد نسبت احتمال ابتلا به آسیب ACL بر اساس نقص در چرخش داخلی مفصل ران نشان داد که یک کاهش 30 درجه ای در چرخش داخلی مفصل ران سمت چپ همراه بود با 4.06 یا 5.29 برابر بیشتر از احتمال آسیب ACL در همان طرف و اندام مقابل. در مدل سیلیکو نشان داده شد که FAI سیستماتیک اوج فشارپیش بینی شده ACL را در طول فرود چرخشی افزایش داده است.

نتیجه گیری: FAI ممکن است همراه باشد با آسیب ACL به دلیل مقاومت فزاینده برای چرخش محوری داخلی استخوان در طول یک مانور پویا مانند فرود چرخشی. این بینش ممکن است به مداخلات بهتر به منظور جلوگیری از آسیب ACL و درک بهتر از ناتوانی بازسازی منجر شود.