عنوان فارسی مقاله: | تقویت روابط مصرف کننده – برند در صفحه هواداران رستوران در فیس بوک: بیشینه سازی منافع مصرف کننده و افزایش مشارکت فعال |
عنوان انگلیسی مقاله: | Enhancing consumer–brand relationships on restaurant Facebook fan pages: Maximizing consumer benefits and increasing active participation |
نمونه متن ترجمه
چکیده
فیس بوک در زمینه بازاریابی به صورت گسترده ای به عنوان یک گرایش محبوب در دوران معاصر شناخته شده است. استفاده از یک صفحه هواداری در فیس بوک با ارائه منافع خاص برای اعضایی که صفحـه هواداری را در حساب کاربری فیس بوک خود لایک می کنند، می تواند به تاسیس موفقیت آمیز یک شرکت و حفظ روابط مثبت فیمابین مصرف کننده – برند کمک نماید. هدف این مطالعه تعیین همبستگی موجود در بین چهار مولفـــه مزیتی یا منفعتی (منافع کاربردی، منافع روانی - اجتماعی، منافع لذت جویانه، و منافع پولی) است که به وسیله اعضای صفحه هواداری و مشارکت جامعـه اعضاء، اعتماد به برند و تعهد به برند به دست آمده بود.
نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان دادند هنگامی که اعضای صفحه هواداری در اثر تعاملات خود در این صفحات به منافع روانی - اجتماعی و لذت جویانه ای دست می یابند، به احتمال زیاد از صفحه هواداران رستوران در فیس بوک بازدید خواهند نمود. از آنجایی که این اعضاء از طریق مشارکت فعـال در صفحه هواداری فیس بوک می توانند به توسعه اعتماد و تعهد قوی خود نسبت به برندهای رستوران نائل شوند، این مطالعـه مبانی کاربردی را برای تحقیقات آتی ارائـه می نماید که به بررسی فیس بوک به عنوان یک ابزار بازاریابی پرداخته و استراتژی های مدیریت برند را برای بکارگیری در جوامع برخط یا آنلاین مطرح می سازد.