عنوان فارسی مقاله: | ایده صدا: تاثیرات آوایی نام تجاری روی قضاوت های مصرف کننده |
عنوان انگلیسی مقاله: | A Sound Idea: Phonetic Effects of Brand Names on Consumer Judgments |
نمونه متن ترجمه
در این مقاله پدیده نمادگرایی آوایی را بررسی می کنیم که در آن صدای یک واژه انتقال دهندۀ معنا است. به ویژه، نام های تجاری ترکیبی از صداها هستند که واج نامیده می شود و بررسی می کنیم که چگونه ساختار آوایی نام های تجاری بر ارزیابی مصرف کننده از محصول و ویژگی های زیرساختی آنها تأثیر می گذارد. ما نشان می دهیم که مصرف-کنندگان برای استنباط ویژگی های محصول و ارزیابی نام تجاری، از اطلاعاتی استفاده می کنند که آنها را از واج های موجود در نام های تجاری جمع آوری کرده اند. همچنین نشان می دهیم که روشی که در آن تأثیرات آوایی نام تجاری آشکار می شود، اتوماتیک است و به همان اندازه غیرقابلکنترل، بدون آگاهی و بدون تلاش است.