عنوان فارسی مقاله: | موبایل در محیط های یادگیری مجازی در مقابل PLE: چگونه آموزش موبایل غیر رسمی است؟ |
عنوان انگلیسی مقاله: | Mobile VLE vs. Mobile PLE: How Informal is Mobile Learning? |
نمونه متن ترجمه
چکیده
سیستم های یادگیری تلفن همراه اغلب برای پشتیبانی یادگیری غیر رسمی کاربرد دارند؛ به طوری که آنها مناسب محیط های یادگیری شخصی (PLEs) و سیستم های نرم افزاری کاربران می باشند که به تنظیم یادگیری های خود پرداخته اند. در این مقاله این پرسش پیش می آید که آیا تحقیقات یادگیری m-learning در PLE یا محیط های مجازی (VLEs) تأثیر می گذارد؟ برای انجام این کار ما سیستم های یادگیری تلفن همراه M-Learn که در سال 2007 ارائه شد را بررسی می کنیم تا ببینیم آیا ممکن است آنها به عنوان وسیله ای برای یادگیری غیر رسمی یا یادگیری رسمی به انجام فعالیت های یادگیری و ابزار یادگیری بپردازد؟ همچنین با استفاده از چارچوب ها ارائه شده نشان می دهیم که تلفن همراه از لحاظ محیطی غیر رسمی بوده اما برای این امر لازم است که عوامل دیگر را نادیده بگیریم. بنابراین می توان نتیجه گرفت که علیرغم ادعاهای ارائه شده در سیستم های یادگیری به منظور حمایت بیشتر از یادگیری غیر رسمی، تحقیقات را در زمینه VLE نسبت به PLE بیشتر نموده که مقدار زیادی از این زمینه ها هنوز در سیستم PLE ناشناخته باقی مانده است.