عنوان فارسی مقاله: |
نقش معماری در روند ایجاد کردن قدرت اقتصادی مکان |
عنوان انگلیسی مقاله: |
The role of architecture in process of building the economic potential of space |
چکیده
طی قرن ها ، معماری و موضوعات معماری شامل عناصرِ طبیعیِ زمین یا منطقه یِ ویژه می شد. آنها توضیحات واضحی از دستاورد های ارائه شده ی فرهنگ بودند و پیشرفت های مهندسی و زیبایی شناختی زمان خودشان را شامل میشدند. گرچه در طی قرون اخیر، یک تغییر محسوس اتفاق افتاد. معماری نه تنها بازتاب وضعیت فعلی است بلکه به ابزاری در روند خلق کردن قدرت اقتصادی هنوز کسل کننده -اما به دقت برنامه ریزی شده در استراتژی های بازاریابی - در مورد مکان تبدیل شده است. در حالیکه نظارت کردن گرایشات ، اخیرا در معماری جهان و طراحی شهری اتفاق می افتد، 5 قسمت مهم و اساسی از معماری میتواند به عنوان وسیله ی اقتصادی ذکر شود:
معماری و برندینگ مکانی در جایی که ، طراحیِ عمدیِ تصویرِ مخصوص و مجسم شده ای از هرگونه مکان مشخص شده ای ، سعی بر بیان کردن معنای جدید دارد؛ مقصد معماری و گردشگری در جائیکه معماری میتواند به عنوان ابزار پایه ای برای بر انگیختن پیشرفت صنعت گردشگری در مناطق ویژه استفاده شود؛مصرف گرایی در جائیکه معماری به وسیله ای برای اقتصاد رفتاری تبدیل میشود؛
معماری شرکتی در جائیکه معماری برای تمایز دادن تصویر شرکت ها در پیشینه ی موافقت استفاده شده است تا موقعیت اقتصادی آنها را در بازار بهبود بخشد.معماری به عنوان فاکتور تکامل و باهم یکی کردن در انجمن محلی