عنوان فارسی مقاله:

مولفه های موفقیت آمیز ضروری مدیریت کیفیت جامع در صنعت هتل داری و تاثیر آن بر وفاداری مشتری، مدل نظری

عنوان انگلیسی مقاله:

TQM critical success factors in hospitality Industry and their impact on Customer Loyalty, a theoretical Model


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی مولفه های موفقیت آمیز ضروری مدیریت کیفیت جامع در صنعت هتل داری و تاثیر آن بر وفاداری مشتری، مدل نظری و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 







نمونه متن ترجمه
چکیده
مدیریت کیفیت جامع(TQM)، عبارت است از فلسفه مدیریتی که در جستجوی یکپارچه‌سازی تمام عملکردهای سازمانی به‌منظور تمرکز بر نیازها و ترجیحات مشتریان و اهداف کیفی سازمانی، به‌عبارت‌دیگر، مدیریت کیفیت جامع(TQM) یکی از رویکردهای کاربردی و پذیرفته‌شده بین نوآوری‌های موقت از قبیل شش سیگما، تحویل سریع به‌موقع به‌منظور دستیابی به برتری‌های تجاری می‌باشد. در دو دهه گذشته، تعداد زیادی از سازمان‌های که در میان صنایع خدمات و تولیدی کالا اشتغال داشتند، به اهمیت روزافزون پیاده‌سازی فرایندهای مدیریت کیفیت جامع(TQM) به‌منظور حفظ و نگهداری مزایای رقابتی پایدار و باثبات در جهان پیرامون پرتنش و پرتلاطم پی برده‌اند. هدف پژوهش حاضر ارائه و پیشنهاد یک مدل مفهومی و یک مدل پیاده‌سازی مدیریت کیفیت جامع(TQM) در ارتباط با عملکرد شرکت به‌ویژه در حوزه صنعت هتل داری مصر است و به بررسی رابطه بین عناصر اصلی موفقیت در مدیریت کیفیت جامع(TQM) و نیز عملکرد شرکت از طریق ارزیابی و اندازه‌گیری وفاداری مشتری در این حوزه مربوطه می‌باشد که عبارت است از صنعت هتل‌های 5 ستاره مصری، بازنگری و مطالعه جامع ادبیات و مبانی نظری در رابطه با مدیریت کیفیت جامع(TQM)، فاکتورهای حیاتی موفقیت مدیریت کیفیت جامع(TQM)، رضایتمندی مشتریان از کیفیت خدمات و وفاداری مشتری که از سوی دیگر به‌عنوان اهداف نهایی پژوهش حاضر نیز به شمار می‌روند. پژوهشگر در مطالعه‌ای به‌صورت آزمایشی به شناسایی مؤلفه‌های اصلی موفقیت در مدیریت کیفیت جامع(TQM) با تأثیر قوی آن در ارتقای عملکرد هتل‌های پنج ستاره اقدام کرده است، لذا داده‌های پژوهش پس از جمع‌آوری از طریق نرم‌افزار آماری برای علوم اجتماعی(SPSS) تجزیه تحلیل شد.علاوه بر طراحی 4 سؤال اصلی، 4 فرضیه اصلی و 20 فرضیه فرعی به‌منظور تائید دوباره عوامل موفقیت‌آمیز مدیریت کیفیت جامع، به‌منظور درک بهتری از عوامل اصلی مدیریت کیفیت جامع با ارائه چنین مدل مفهومی برای مدیریت کیفیت جامع و کیفیت خدمات ارائه‌شده از سوی شرکت‌ها و تأثیرش بر حفظ وفاداری مشتریان می‌تواند به‌نوبه خود به مدیران کمک شایانی کند ، در حوزه صنعت هتل‌های 5 ستاره شناسایی گردند. از سوی دیگر، قلمرو مکانی پژوهش حاضر همان‌طور که اشاره شد هتل‌های 5 ستاره مستقر در مصر بوده و برای سنجش پایایی و روایی و اثبات و رد فرضیه‌های تحقیق از نرم‌افزار آماری SPSS استفاده گردید.