عنوان فارسی مقاله: |
مدیریت دانش (KM) تلفن همراه: توسعه و یکپارچه سازی فروشگاه برنامه سازمانی (EAS) با سیستم مدیریت دانش (KM) موجود (فعلی) |
عنوان انگلیسی مقاله: |
Investigation of mobile Knowledge Management: Developing and Integrating Enterprise App Store with existing Knowledge Management System |
چکیده
جهانیشدن و پیشرفت فناوریهای تلفن همراه در سازمانها بهطور چشمگیری نیروهای کاری تلفن همراه را افزایش داده است. فروشگاه نرمافزار موسسه فروشگاه برنامهسازمانی (EAS) ازجمله پدیدههای نوظهور و پیشگام در کنترل کردن فناوریهای تلفن همراه برای دستیابی به راهحلهای سازمانی است. این راهحلها بسیار متنوع بوده و روی حوزههایی متمرکز است که توجه اندکی بهسوی آنها معطوف شده است. مفهوم مدیریت دانش تلفن همراه (mKM) هنوز در مرحله معرفی خویش قرار دارد. این پژوهش چارچوبی را برای درک توسعه و یکپارچهسازی فروشگاه برنامهسازمانی (EAS) در راستای استراتژیهای مدیریت دانش موجود سازمان عرضه خواهد داشت. مفاهیم معماری خدمت گرا (SOA) در توسعه و یکپارچهسازی برنامههای تلفن همراه بکار گرفته میشود. همچنین پیشنهاد میشود برای معرفی ساختار حاکمیت رسمی برای سیستمی یکپارچه اقدام گردد. سودمندی و منفعت چارچوب پیشنهادشده، تقویت و افزایش انعطافپذیری، اثربخشی، کارایی، فراگیری و پیوند و ارتباطات برای ازجمله تلاشهای پیادهسازی مدیریت دانش سازمانی میباشد. در پایان با ارائه چند پیشنهاد کاربردی برای توسعه فروشگاه برنامهسازمانی (EAS) و همچنین بحث در مورد چالشهای پیش رو و آینده توسعه برنامههای تلفن همراه به نتیجهگیری خواهیم پرداخت.