عنوان فارسی مقاله: | بررسی و مطالعه ارتباط بین فرهنگ سازمانی، نوآوری و عملکرد در شرکت های اسپانیایی |
عنوان انگلیسی مقاله: | Studying the links between organizational culture, innovation, and performance in Spanish companies |
نمونه متن ترجمه
چکیده
نوآوری به عنوان یکی از عوامل کلیدی که بر روی موفقیت بلند مدت شرکت در بازارهای رقابتی امروزی شناخته شده است. به عنوان یک نتیجه، در این رابطه پژوهش های متعددی بر روی عوامل تعیین کننده نوآوری صورت گرفته است.امروزه، تمرکز اصلی بر روی افراد، رفتار، تاکید بر روی نقش فرهنگ سازمانی، به عنوان عاملی که هم می تواند موجب برانگیختن و پیدایش نوآوری شده و هم آن را محدود کند، و بوده ودر نهایت این عوامل بر روی عملکرد شرکت تاثیر می گذارند.به هرحال، مطالعات تجربی انگشت شماری بر روی ارتباط بین این متغیرها به ویژه در اسپانیا صورت گرفته است. هدف این پژوهش مطالعه و بررسی بین این ارتباطات و روابط در نمونه آماری شرکت های صنعتی است. نتایج نشان داد که فرهنگ پرورش دهنده نوآوری بوده و همچنین، درپی آن عملکرد شرکت را دربر دارد. و یا همچنین می تواند مانعی در مقابل بروز نوآوری تلقی شود و به ارزش ها و باورهایی که فرهنگ آن ها را پرورش می دهد بستگی دارد. این مورد به وضوح نشان داد که فرهنگ ادهوکراتیک به عنوان بهترین عامل و متغیر پیش بینی کننده نوآوری و عملکرد می باشد. مطابق با این نتایج، می توان به این صورت نتیجه گرفت که نوآوری رابطه بین نوع خاصی از فرهنگ سازمانی و عملکرد را تعدیل می کند.