عنوان فارسی مقاله:

پتانسیل خستگی بعد از شیاردار کردن بتن آسفالت مقاوم

عنوان انگلیسی مقاله:

Fatigue Potential after Rutting of Sustainable Asphalt Concrete



برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی پتانسیل خستگی بعد از شیاردار کردن بتن آسفالت مقاوم و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 







نمونه متن ترجمه
چکیده
بازچرخه در واقع فرآیند استفاده مجدد از مواد موجود کف سازی می باشد که دیگر به طور موثر در ترافیک بکار نمی آیند . طول مدت کف سازی آسفالت احیاء شده بر حسب مقاومت شیار دار کردن و عمر خستگی مورد بررسی قرار گرفته بود . سه نوع عامل احیاء ( سیمان آسفالت نرم ، سیمان آسفالت نر مخلوط با بخار های سیلیکا و سیمان آسفالت نرم مخلوط با خاکستر بادی ) در ساخت  نمونه های بتن قالبی کف سازی آسفالت فشرده شده با غلتک اجراء شده اند . نمونه های بتون قالبی در معرض تست شکاف چرخ در مکان های منتخب قرار گرفتند ( مسیر چرخ ، مسیر بیرون از چرخ ) و دستخوش تست مقاومت خستگی تحت بارگذاری تکرار بودند . ارزیابی عمر خستگی از طریق سه پارامتر منتخب یعنی شیب ، محل تقاطع و عمق شیار مورد بحث قرار گرفت که در 5000 دور اندازه گیری شده بود . نتیجه گیری شده بود که مخلوط کنترل  در مقایسه با مخلوط بازگردانی دارای مقاومت بالاتر با شیار زنی بود ، عمق شیار برای مخلوط های بازگردانی شده با Ac, Soft Ac + Fly ash, Soft Ac + Silica Fume به ترتیب 3.13, 2.76 and 2.53 میلی متر بودند در حالی که برای مخلوط کنتلر 99 صدم میلی متر بود . کم ترین کرنش کششی در مسیر چرخ می توانست در مخطول کنترل مجسم گردد در حالی که مخلوط های بازگرانی شده دارای کرنش کششی بالاتر هستند . نمونه بازگردانی شده با خاکتسر بادی Soft Ac + Fly در واقع بالاترین کرنش کششی را نمایش می دهند .