عنوان فارسی مقاله: | جهت بندی کارآفرینی و شدت صادرات: بررسی فعل و انفعالات یادگیری و نوآوری سازمانی |
عنوان انگلیسی مقاله: | Entrepreneurial orientation and export intensity: Examining the interplay of organizational learning and innovation |
نمونه متن ترجمه
چکیده
امروزه، چگونگی تبدیل شدن به یک صادر کنندهی موفق، اهمیت بسیاری پیدا کرد است. برخی مطالعات مربوط به نوشتجات جهتبندی کارآفرینی ، نگرش مدیر برای اتخاذ استراتژیهای پر ریسک، مانند استراتژیهای در جهت صادرات را مطرح میکنند. اما آیا ممکن است نگرش مدیرعامل نسبت به کارآفرینی، برای دستیابی به عملکرد بهتر صادرات SMEs کافی باشد؟ از طریق تجزیه و تحلیل یک پایگاه دادهی SMEs اسپانیایی و ایتالیایی، ما کشف میکنیم که جهتبندی کارآفرینی، یک نگرش مدیریتی است که صادرات را هنگامی که مدیران برای یادگیری و نوآوری سازمانی تلاش میکنند افزایش میدهد. جهتبندی در زمینهی کارآفرینی، مهم است اما آن ممکن است برای افزایش عملکرد صادرات کافی نباشد در شرکت قادر به یادگیری و نوآوری نباشد.