عنوان فارسی مقاله: |
ذوب خودکار برف در روسازی بتن سیمانی فرودگاه با شبکه های الیاف کربن |
عنوان انگلیسی مقاله: |
Automatically melting snow on airport cement concrete pavement with carbon fiber grille |
چکیده
در این مقاله، روش ذوب برف با شبکه الیاف کربن مدفون شده در روسازی فرودگاه برای جلوگیری از اثرات نامطلوب مواد شیمیایی ذوب کننده برف بر ساختار، کارکرد، محیط زیست و ایمنی ارائه شده است. آزمایش ذوب کردن برف در فضای باز در روسازی بتن سیمانی فرودگاه هنگامی که برف سنگین و درجه حرارت هوا از 3- درجه سانتی گراد تا 1- درجه سانتی گراد بود، انجام گردید. قدرت الکتریکی برای روسازی فرودگاه با استفاده از شبکه الیاف کربن تامین گردید. مشخص شده است که با یک قدرت ورودی 350 وات بر متر مربع، دمای سطح روسازی می تواند به یک افزایش 4.63 درجه سانتی گراد دست یابد و برف با ضخامت 2.7 سانتی متر را می توان در ظرف 2 ساعت که فقط جهت ذوب شدن برف در این شرایط لازم است، ذوب نمود. پس از متوقف نمودن حرارت دهی، حرارت باقیمانده می تواند برف را در روسازی در زمان واقعی ذوب نماید آنگاه که درجه حرارت سطح روسازی بالاتر از صفر درجه سانتی گراد حفظ می شود. توزیع درجه حرارت و انرژی در امتداد عمق روسازی در زمان های مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این یافته ها نشان می دهند که استفاده از روش ذوب برف در روسازی فرودگاه با شبکه الیاف کربن در شرایط آب و هوایی برفی امکان پذیر می باشد.