عنوان فارسی مقاله: | شناسایی، پیاده سازی و ارزیابی ویژگی های ضروری طراحی کاربر رابط با برنامه های کمک آموزشی کامپیوتری در ریاضیات برای دانش آموزان کم توان در یادگیری |
عنوان انگلیسی مقاله: |
The identification, implementation, and evaluation of critical user interface design features of computer-assisted instruction programs in mathematics for students with learning disabilities |
چکیده
ویژگی های ضروری طراحی کاربر رابط در برنامه های کمک آموزشی کامپیوتر در ریاضیات برای دانش آموزان کم توان از نظر یادگیری و دستورالعمل های مربوط به پیاده سازی در این مطالعه مشخص شدند. بر اساس این ویژگی ها و دستورالعمل های شناسایی شده، یک برنامه کمک آموزشی کامپیوتر چند رسانه ای، "کاوشگر ریاضی"، که با افزایش و کاهش کلمه در آموزش حل مساله برای دانش آموزان کم توان در یادگیری در سطح اولیه ابتدایی ارائه می کند، طراحی و ساخته شد. در نهایت، آزمون کاربری برای ارزیابی اینکه آیا کاوشگر ریاضی بر حسب رابط برای دانش آموزان کم توان در یادگیری به خوبی طراحی شد انجام پذیرفت.
با توجه به نتایج حاصل از تست قابلیت استفاده، این مطالعه موید این واقعیت است که طراحی ویژگی های حیاتی کاربر رابط و دستورالعمل ها در کمک برنامه های آموزشی کامپیوتری ریاضیات برای تسهیل یادگیری ریاضی دانش آموزان ناتوان در یادگیری ضروری است. مفاهیم برای تکرار و پژوهش های آینده مورد بحث قرار گرفت.