عنوان فارسی مقاله: |
رویکردهای مطالعه، مفاهیم یادگیری و سبک های یادگیری در آموزش عالی |
عنوان انگلیسی مقاله: |
Approaches to studying, conceptions of learning and learning styles in higher education |
چکیده
سبک های یادگیری به طرق مختلفی تفسیر شده است، اما از لحاظ سنتی، نسبتاً پایدار در نظر گرفته شده است. درمقابل، رویکرد شیوه های دانشجویان برای یادگیری فرض می کند که رویکردهای مطالعه زمینه مدار می باشد. این مقاله، این گونه استدلال می کند که بین دو سنت روابط حسنه ای وجود دارد. اولاً، مدارک بدست آمده مبنی براینکه ادراکات دانشجویان از زمینه ها، رویکردهای مطالعه شان را تعیین می نماید، برای تفاسیر دیگر باز می باشد. ثانیاً، رویکردهای مطالعه دانشجویان عمدتاً به ادراکات آنها از یادگیری و عوامل زمینه ای بستگی دارد. ثالثاً، ادراکات دانشجویان از یادگیری حتی در کل برنامه یک پایه نسبتاً پایدار است. این مسئله حاکی از آن است که ادراکات آنها ازیادگیری با فرض سنتی سبک های یادگیری برازش دارد. تحقیق آتی باید روابط مفهومی و تجربی بین سبک های یادگیری دانشجویان و ادراکات آنها از یادگیری را کشف نماید.