عنوان فارسی مقاله:

شخصیت و رفتار مصرف کننده: یک مرور

عنوان انگلیسی مقاله:
Personality and Consumer Behaviour: A Review




برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی شخصیت و رفتار مصرف کننده: یک مرور  و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 








نمونه متن ترجمه
چکیده
امید این مقاله نشان دادن ارتباط رشد نظریه‌های شخصیت با درک رفتار مصرف کننده بود. ایجاد و محدودیت‌های نظریه‌ی روان پویایی، نظریه‌ی صفت، نظریه‌ی رفتاری، نظریه‌ی انسان گرایی و نظریه‌ی اجتماعی شناختی مورد بررسی قرار گرفتند. این مقاله به ارتباط این نظریه‌ها با رفتار خرید مصرف کننده‌ها توجه کرد و برخی مطالعات تجربی را بررسی کرد که برخی از آن‌ها ارتباطی بین شخصیت و رفتار مصرف کننده یافتند و برخی نیافتند. این مقاله نتیجه می‌گیرد که نظریه‌ها به فهمیدن رفتار پیچیده‌ی مصرف کننده‌ها مربوط هستند، اطلاعاتی که به طور موفقیت آمیزی در ایجاد راهبردهای بازاریابی به کار رفته‌اند. این مقاله همچنین نتیجه¬گیری می‌کند که همبستگی ضعیف بین شخصیت و رفتار مصرف کننده که توسط برخی پژوهشگران ثبت شده است به طور عمده به علت ناتوانی آن‌ها در نزدیک کردن مطالعاتشان به خارج از بافت روانشناسی که مفهوم و شخصیت از آن برگرفته شده است و مشکل تعریف سازه‌ها است.