عنوان فارسی مقاله: |
رابطه بین تصویر مرکز خرید و همگنی (تجانس) بر رفتار مشتری: مطالعه موردی اندونزی |
عنوان انگلیسی مقاله: |
The relationship between shopping mall image and congruity on customer behaviour: Evidence from Indonesia |
چکیده
رقابت در میان پاساژها شدت گرفته است. در پاسخگویی در این مورد، پژوهشگران دیدگاههای مختلفی را در مورد چگونگی تمایز پاساژها بهمنظور کسب و دستیابی به مزایای رقابتی توسعه و بسط دادهاند که میتوان به گنجاندن و اختصاص دادن سطح دسترسی به سرگرمیها اشاره کرد(Sit et al., 2003). گروهی دیگر نیز پیشنهاد میکنند پاساژها خواستهها و نیازهای غیرکاربردی را ارضا و برآورده میکنند که پاساژ عمدتاً دربرگیرنده آن است (Rintamaki et al., 2006). دراینباره یک مدل ارزیابی انعکاسی در این پژوهش بهمنظور آزمون و بررسی رابطه بین ساختارهای پنهان/مکنون تصویر و سازگاری پاساژ بر روی رفتار مشتری ارائهشده است. یک پاساژ با محصولات و خدمات پیشرفته باقابلیتهای گرانقیمت در اندونزی بهعنوان حوزه قلمروی این پژوهش در نظر گرفته شد. همانطور که از فرضیهسازی شده است، تصویر پاساژ اثر مثبت و قوی بر روی رفتار مشتری میگذارد، یعنی شانس خرید مجدد، مراجعه بعدی به پاساژ و تبلیغ دهانبهدهان(WOM) مثبت است. بههرحال، سازگاری و تطابق دربرگیرنده متغیرهای شاخص سازگاری تصویر شخصی و سازگاری با دیگر خریداران بوده و در این پژوهش هیچگونه اثری از سوی این متغیر بر روی رفتار مصرفکننده مشاهده نشد. ما این پیامد پیشبینینشده را به امتیاز پایین ابعاد Hofstede فردگرایی و افراطگرایی نسبت میدهیم. پاسخدهندگان پرسشنامه این پژوهش اذعان داشتند که یک سطح بالای سازگاری خود تصویری و همچنین سازگاری با دیگر خریداران وجود دارد، اما آنها بسیار بیمیل و بیرغبت هستند تا اثر آن روی رفتارهای خریدشان را بپذیرند، از سوی دیگر، این امر میتواند زیادهروی به شمار آمده و به فقدان عامل بازدارنده در ارتباط با کنترل اشتیاقهای آنها میباشد.