عنوان فارسی مقاله: |
مداخله خانواده در آموزش اوایل دوران کودکی |
عنوان انگلیسی مقاله: |
Family Involvement In Early Childhood Education |
مقدمه
دخالت خانواده برای رشد اجتماعی و شناختی کودک نوپا اهمیت دارد. اما فرایند دخالت موثر چه شکلی است و چگونه اتفاق می افتد؟ این خلاصه های تحقیقی آخرین شواهد مبتنی بر دخالت موثر را خلاصه کرده است- یعنی، تحقیقی که ارتباط دخالت خانواده در اوایل دوران کودکی را با نتایج و برنامه های که مورد ارزیابی قرار گرفته اند بررسی می نماید تا نشان دهد (فرایند دخالت موثر) چه کارهای می کند.
چهارچوپ مفهومی هدایت کننده این مرور تحقیقی یادگیری مکمل است. پروژه تحقیق خانواده هاروارد معتقد است که کودکان و نوباوگان برای موفق شدن از تولد تا نوجوانی، باید یک مجموعه ای از حمایت کننده های (مکمل های) یادگیری داشته باشند. این حمایت کننده های(مکمل های) یادگیری شامل خانواده ها، برنامه های اوایل دوران کودکی، مدارس، زمانبندی فعالیتها و برنامه های خارج از مدرسه، آموزش عالی، نمایندگی های خدمات اجتماعی و بهداشت، کسب و کار، کتابخانه ها، موزه ها، و دیگر نهادهای مبتنی بر جامعه می شود. پروژه تحقیق خانواده هاروارد این شبکه حمایت ها را یادگیری مکمل می نامد.