عنوان فارسی مقاله: |
یک رویکرد تجربی برای رفتار خرید مصرف کننده در بخش خودروی هندی |
عنوان انگلیسی مقاله: |
An empirical approach to consumer buying behavior in Indian automobile sector |
چکیده
هدف – در سناریوی تجاری به شدت رقابتی امروز، تبلیغات، تبلیغات، حاکی از یکی از فعالیتهای کلیدی بازاریابی است. هدف این مقاله، شناخت رابطهی بین کارایی تبلیغات و رفتار خرید مصرف کننده برای شرکتهای مهم خودرو در هند مرکزی است.
طرح/متدلوژی/رویکرد – یک ترکیب عاقلانهی روشهای تحقیق کیفی (گروه تمرکز و تکنیک دلفی) و کمّی (مرور پرسشنامهی ساختار یافته) برای مطالعهی حاضر استفاده شد.
یافتهها – مطالعه نشان داد که برای بخش خودرو، تبلیغات موثر دارای تاثیر مثبتی روی رفتار خرید مصرف کننده است. آن نشان میدهد که نگرش مشتری میتواند به طور مطلوبی از طریق تبلیغات موثر شکل گیرد. شرکتهای خودرو باید نشستهای آموزشی ویژه و برنامههای یادگیری را برای نیروی فروش خود به منظور حصول اطمینان از رفتار خرید پشتیبانی کنندهی مشتری تنظیم کنند.
محدودیتها/پیامدهای ضمنی تحقیق – حیطهی مطالعهی حاضر محدود به شرکتهای اصلی خودرو تنها در هند مرکزی است. اگرچه یافتهها را میتوان در یک سناریوی تجاری جهانی تفسیر کرد و تعمیم داد.
اصلیت/ارزش – این کار تحقیقاتی اولین نوع خود است که اقدام به مطالعهی تاثیر تبلیغات موثر روی رفتار خرید مصرف کننده در زمینهی خودروی هندی میکند. یافتهها و توصیهها را میتوان برای برنامهریزی استراتژیک جلسات آموزشی و کارگاهها برای سهامداران مختلف در صنعت خودرو استفاده کرد.