عنوان فارسی مقاله: |
ممکن ساختن حمل و نقل شهری چندحالتی (بین-وجهی) از طریق خدمات تکمیلی: از خدمات انعطاف پذیر ایاب و ذهاب (تحرک) تا تحرک با استفاده مشترک |
عنوان انگلیسی مقاله: | Enabling intermodal urban transport through complementary services: From Flexible Mobility Services to the Shared Use Mobility Agency |
چکیده
این مقاله به کاوش کمک بالقوهای که نهاد حمل و نقل عمومی میتواند برای پارادایم تحرک (ایاب و ذهاب) در حال ظهور به عنوان یک خدمت (MaaS) از طریق ادغام خدمات حمل و نقل جمعی منظم با طرحوارههای تکمیلی حمل و نقل انعطافپذیر و سایر شکلهای حمل و نقل دارای کاربرد مشترک انجام دهد میپردازد. جدیدترین پیشرفتهای ICT، فرصتهای جدیدی را برای سازماندهی و ارائهی خدمات جمعی و انفرادی ایاب و ذهاب فراهم میکنند. در سناریوی در حال تکامل اقتصاد به اشتراکگذاری خدمت ، ما این را با تعدادی از طرحوارههای جدید ایاب و ذهاب مشاهده میکنیم – برای مثال، طرحوارههای به اشتراکگذارندهی خودرو و به اشتراکگذارندهی سواری پویا مانند Car2Go، DriveNow، BlaBlaCar، Uber، Lyft. ما یک نهاد ایاب و ذهاب انعطافپذیر و با کاربرد مشترک (FSUM) را تعریف میکنیم؛ یک مرکز مشارکت انفرادی خدمات انعطافپذیر مختلف و طرحوارههای ایاب و ذهاب مشترک، که نیاز به همکاری و عملیات مشترک در میان فراهم کنندگان مختلف خدمت، ادغام دادهها و پلت فرمها، سیستمها و خدمات فنی دارد. استانداردها و فناوریهای اساسی توانمندسازی توضیح داده میشوند و معماری پشتیبانی کنندهی ICT مطرح میشود. در نهایت، جنبههای سازمانی مربوط به عملیات نهاد، با ارجاع به پروژهی PERHT با بودجهی EC مورد بحث قرار میگیرند و توضیح داده میشوند.