عنوان فارسی مقاله: | انتخاب حسابرس به دنبال حجم معاملات حسابرس: آیا انتخاب های همتایان اهمیتی دارد؟ |
عنوان انگلیسی مقاله: |
Auditor selection following auditor turnover: Do peers’ choices matter? |
نمونه متن ترجمه
چکیده
بر اساس هنجارهای اجتماعی و تئوری های یادگیری اجتماعی، این مقاله تاثیر انتخاب های قبلی شرکت های (مشابه) در این موضوع را بررسی می کند که با توجه به گردش مالی حسابرس آیا تصمیمات مشتری وابسته به دفتر حسابرسی «هنجارهای اجتماعی» در منطقه کلانشهری آن است یا خیر. دفتر در یک منطقه کلانشهر در نظر گرفته می شود که بیشترین تعداد شرکت های همتا همراه با ابعاد مشابهت داده شده را حسابرسی می کند که در واقع دفتر هنجار اجتماعی برای آن زمینه است. شرکت های همتا را با استفاده از چهار بعد جایگزین از مشابهت شناسایی می کنیم: موقعیت جغرافیائی مشتری، وابستگی سازمانی، میزان مشتری (وضعیت بایگانی)، و نوع حسابرس عازم (شرکت های حسابرسی بزرگ در مقابل شرکت های کوچک حسابرسی). با استفاده از نمونه بالایی از تغییرات حسابرس از سال های 2001 تا 2012، دریافتیم که برای هر بعد از شباهت، گرایش یک مشتری برای انتخاب یک دفتر حسابرسی هنجار (که در تقابل با دفتر حسابرسی بدون هنجار است) بعنوان حسابرس بعدی ارتباط مثبتی دارد با 1) نسبت همتایان که توسط دفتر «هنجاری» در سال قبل حسابرسی شده است (یعنی گواه و مدرک هنجار اجتماعی) و 2) نسبت همتایان حسابرس- سوئیچینگ که یک دفتر حسابرسی «هنجاری» را در سال قبل انتخاب کرده¬اند (یعنی شواهد یادگیری اجتماعی). شواهد یادگیری اجتماعی و هنجار اجتماعی ارائه شده توسط همتایان «بسیار مشابه» دارای تاثیرات بیشتری در مقایسه با شواهد ارائه شده توسط همتایان «کمتر مشابه» در همه چهار بعد از مشابهت همتا است. آنالیز بیشتر نشان می دهد که شواهد یادگیری اجتماعی و هنجار اجتماعی دارای قدرت افزایشی (فراتر از هر قدرت دیگر) در تشریح انتخاب حسابرس است، و این همراه با شواهدی است که تاثیر بیشتر را در مقایسه با مدرک یادگیری نشان می دهد. یک آنالیز پیاده سازی حسابرسی های اجباری کنترل داخلی SOX 404(b) در سال 2004 نشان می دهد که گرایش مشتریان به انتخاب دفاتر حسابرسی هنجار اجتماعی از قبل موجود با رخدادهای خارجی رو در رو می شود.