عنوان فارسی مقاله: | در حال تکامل به یک منطق نافذ جدید برای بازاریابی |
عنوان انگلیسی مقاله: | Evolving to a New Dominant Logic for Marketing |
نمونه متن ترجمه
بازاریابی، یک مدل تبادل را از اقتصاد به ارث برده است که دارای منطق نافذی بر اساس مبادلهی «کالاها»، که معمولا خروجیهای تولید شده هستند، است. این منطق نفاذ، روی منابع ملموس، ارزش نشانده شده، و معاملات تمرکز داشته است. در طول چند دههی گذشته، چشماندازهای جدیدی ظهور کردهاند که دارای منطق اصلاح شدهی متمرکز بر منابع ناملموس، ایجاد ارزش، و روابط هستند. نویسندگان باور دارند که چشماندازهای جدید، در جهت تشکیل یک منطق نافذ جدید برای بازاریابی همگرا هستند منطقی که در آن تدارکات خدمت، نه کالاها، اساس مبادلهی اقتصادی هستند. نویسندگان، این منطق در حال تکامل و شیفت متناظر در چشمانداز برای محققان بازاریابی، متخصصان بازاریابی، و آموزش دهندگان بازاریابی را کاوش میکنند.