عنوان فارسی مقاله:

عوامل درگیر در توسعه تنش انقباض پلیمریزاسیون در کامپوزیت ها – رزین: یک مرور نظام مند

عنوان انگلیسی مقاله:

Factors involved in the development of polymerization shrinkage stress in resin-composites: A systematic review


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی عوامل درگیر در توسعه تنش انقباض پلیمریزاسیون در کامپوزیت ها – رزین: یک مرور نظام مند و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 








نمونه متن ترجمه
خلاصه
اهداف. تنش انقباض پلیمریزاسیونِ مواد کامپوزیت- رزین ممکن است بر عملکرد بالینی ترمیم های بالینی دارای تأثیر منفی باشد. هدف این مرور نظام مند بحث در مورد عوامل اولیه درگیر در توسعه تنش انقباض پلیمریزاسیون می باشد.
داده ها. مطابق ادبیات جاری، تنش پلیمریزاسیون کامپوزیت های رزین از طریق انقباض حجمی، رفتار ویسکوالاستیک (گرانروکشسان) و از طریق محدودیت های تحمیل شده بر انقباض پلیمریزاسیون تعیین می شود. بنابراین،ترکیب ماده، درجه تبدیل و سینتیک (جنبش شناسی) واکنش آن، همراه با تحدید و مطلوبیت آماده سازی حفره، به جنبه های مورد علاقه ای تبدیل می شوند،.
منابع. اطلاعات ارائه شده در این مرور مبتنی بر تحقیقات علمی اصلی انتشار یافته در مجلات دندانپزشکی، شیمی و زیست مواد بود.
نتیجه گیری ها. توسعه تنش انقباضی باید به عنوان یک پدیده چند عاملی در نظر گرفته شود. بنابراین، دستیابی به سهم ویژه ای از انقباض حجمی، رفتار ویسکوالاستیک، سینتیک واکنش و شرایط محلی بر دامنه تنش غیرعملی به نظر می رسد. برخی از تکنیک های تجدید که هدف آن ها کاهش تنش می باشد کاربردپذیری را محدود کرده اند، زیرا بازده آن ها بسته به مواد به کار رفته متغیر است. به دلیل یک فعالیت پژوهشی قوی در طول سال ها، درک این شیوه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، که به توسعه مواد و تکنیک های جدید تجدید منجر می شود که ممکن است به کمینه سازی این مشکل کمک کنند.