عنوان فارسی مقاله: |
تفکر انتقادی، پرسشگری و خلاقیت به عنوان مولفه های هوش |
عنوان انگلیسی مقاله: |
Critical thinking, questioning and creativity as components of intelligence |
چکیده
برای یک مدت بسیار طولانی، هوش به عنوان یک ویژگی ثابت و تنها مهارت تحلیلی و استعداد های مبتنی بر حافظه بود. با این حال ، در دنیای شکننده ، نامطمئن و ناشناخته ما ، این نوع از توانایی لزوما باعث موفقیت در زندگی و به طور خاص در دانشگاه نمی شود. هدف این مقاله ارائه یک پروژه است که در پرتو آن مفهوم مدرنی از هوش ارائه شود. ما نشان خواهیم داد که چگونه هوش می تواند بوسیله مجموعه یکپارچه ای از مهارت های شناختی شامل تفکر انتقادی، پرسشگری و خلاقیت مشخص شود. ما ابزار طراحی خلاقانه ای را به منظور ارزیابی این مفهوم معاصر از هوش ارائه می دهیم. علاوه بر این ، از آنجا که این مهارت قابل تغییر است و ثابت نیست ، ما می خواهیم که طراحی ، پیاده سازی و ارزیابی استراتژی ها را به منظور ترویج سطح بالاتری از پرسشگری، تفکر انتقادی و خلاقیت در دانشجویان دانشگاه و در نهایت افزایش هوش آنها انجام دهیم.