عنوان فارسی مقاله: |
سازمان دهی تغییر برنامه درسی: مقدمه |
عنوان انگلیسی مقاله: | Organizing curriculum change: an introduction |
چکیده
این مقاله پرسش ها و رویکردهای یک مطالعه میان فرهنگی بر روی ایجاد برنامه درسی توسط ایالت را در 5 کشور معرفی می کند که در این شماره JCS بحث شده اند. این مقاله علاقه 20 ساله بسیاری از کشورها به ایجاد برنامه درسی توسط ایالت را بازبینی کرده و چهارچوبی برای تفکر در مورد ایجاد برنامه درسی توسط ایالت به عنوان ابزاری برای نظارت آموزشی ارائه می کند.
تعهدات ادارات آموزش و پرورش و دولت به بسیاری از مردم ، منجر به بحث و جدل در نهاد های مختلف ، نشریه های مدارس و رسانه ها می شود و منابع بسیاری برای توسعه و تجدید نظر در برنامه های درسی منصوب می شوند ، همچنین جلسات بی حد و حصری به همین عنوان برگزار می شود ، فرایند مشورت سازمان یافته می شود ، آزمون ها برنامه ریزی شده و هدایت می شود . به طور معمول شروع این تعهدات تا معرفی یک برنامه آموزشی سالها به طول می انجامد ، و برخی از برنامه های درسی به سختی در نسخه ی بعدی خود به تصویب می رسند .