عنوان فارسی مقاله: | برون سپاری، عملکرد و نقش تجارت الکترونیک اینترنتی: یک چشم انداز پویا |
عنوان انگلیسی مقاله: | Outsourcing, performance, and the role of e-commerce: A dynamic perspective |
چکیده
دریک محیط جهانی شدیدا رقابتی، بسیاری از تولید کنندگان با راه اندازی روابط برون سپاری برای قطعات و محصولات تمام شده با تولیدکنندگان قیمت پایین تر بر اساس قرارداد تولید کننده تجهیزات اصلی (OEM) پاسخ می دهند. در دهه گذشته، ما شاهد رشد چشمگیری در فعالیت های برون سپاری هدایت شده در درجه اول توسط شرکت های ایالات متحده و ژاپن بودیم، هر چند روش آنها برای استراتژی برون سپاری و روابط عرضه کننده کالا متفاوت است. با این حال، استراتژی برون سپاری بدون اشکال نیست. ما یک چشم انداز پویا از استراتژی برون سپاری و پیامدهای عملکرد آن را پیشنهاد میکنیم، که در آن ما استدلال می کنیم که یک درجه بهینه و کمال مطلوب برون سپاری وجود دارد. رابطه عملکرد برون سپاری یک شکل u وارونه میگیرد، بدین معنی که زمانیکه شرکت ها از درجه مطلوب برون سپاری خود بیشتر منحرف میشوند ، خواه توسط درون سپاری یا برون سپاری بیش از حد، عملکرد آنها متحمل بی تناسبی میشود. پس از آن ما در مورد چگونگی تاثیرات تجارت الکترونیک بر نقطه بهینه از هر شرکت خاص بحث میکنیم، از این رو به صراحت تحولات تجارت الکترونیک را به تغییر سطوح برون سپاری ارتباط میدهیم. ما برای عمل و مطالعه برون سپاری و تجارت الکترونیک مفاهیمی ارائه میکنیم.