عنوان فارسی مقاله: | تلاش برای بهبود مستمر برای ساخت و ساز مسکن عمومی در هنگ کنگ |
عنوان انگلیسی مقاله: | Quest for continuous quality improvement for public housing construction in Hong Kong |
با اجرای اجباریِ سیستم کیفیت ISO 9000 توسط وزارت مسکنِ هنگ کنگ، اغلب شرکتهای ساخت و ساز در حال حاضر ادعا میکنند که سیستم کیفیت را در فرآیندهای خود به صورت تعریف شده در راهنمای کیفیت آغاز کردهاند. بعلاوه، یک معیار اندازه گیری کیفیت هدف که به نوعی روش امتیازدهی ارزیابی عملکرد (PASS) میباشد، توسط وزارت مسکن هنگ کنگ جهت نظارت بر کیفیت عملکرد پیمانکاران اجرا شده است. این دو معیار همراه با دو الزام دیگر قراردادها که نیاز قالب مکانیزه و واحدهای نمای خارجی پیش ساخته را تصریح میکند، به سمت دست آوردهای یک استاندارد کیفیت مطلوب رهنمون میسازد. با این حال، تحلیل PASS نشان میدهد که سطح کلی کیفیت به طور قابل توجهی بهبود نیافته و بهبود مستمر مورد انتظار در کیفیت ساخت و ساز در یک دوره زمانی مشخص حاصل نشده است. همواره کیفیت در مقالات بسیار بهتر از آنچه در عمل در سایتهای کاری رخ میدهد، نشان داده میشود. این نکته پیشنهاد میکند که مدیریت کیفیت در تنظیمات ساختار بسیار مشکلتر از دست یابی به آن در دیگر صنایع است. این مقاله دلالیل مشخصی را برای خطا در تلاش برای کیفیت در ساخت و ساز مسکن عمومی به کار گرفته و تغییرات مورد نیاز پیش از آنکه بهبود مستمرکیفیت بتواند حاصل شود را پیشنهاد میدهد.