عنوان فارسی مقاله: | مطالبه سلامت در بازاریابی مواد غذایی: شواهد بر دانش و رفتار در بازار غلات |
عنوان انگلیسی مقاله: | Health Claims in Food Marketing: Evidence on Knowledge and Behavior in the Cereal Market |
نمونه متن ترجمه
هدف از این مطالعه بررسی بازار غلات از مرحله تا آماده سازی تا مصرف در طول یک دوره است که در آن تولیدکنندگان ابتدا از تبلیغات راجع به فواید سلامتی غلات منع شدند، اما بعد به آن ها اجازه داده شد تا داعیه سلامت داشته باشند. نتایج نشان می دهد که ادعای سلامت تولید کننده منجر به افزایش قابل توجهی در دانش مصرف کننده از رابطه سرطان - فیبر، مصرف فیبر غلات و در نوآوری محصول می شود. منابع اطلاعاتی عمومی و دولتی در سال های قبل با وجود شواهد علمی جمع آوری شده در مورد تاثیر فیبر به روی سرطان روده بزرگ، اثر محدودی بر انتخاب تبلیغات درباره فیبر غلات داشت. اغلب بخش های جمعیت مصرف فیبر غلات خود را با یک بار اضافه شدن مطالبه سلامت به بازار افزایش دادند؛ اما برخی از بخش ها که از منابع اطلاعاتی دولت و دیگر منابع اطلاعاتی محروم بودند، در مقایسه با بخش های دیگر پاسخ نامتناسبی به مطالبه سلامت دادند. این یافته ها نشان می دهد که استفاده از سیاست های تولید حاکم بر مطالبه سلامت نه تنها باید چگونگی ادعاهای فریبنده یا گمراه کننده آن ها را به خوبی کنترل کند، بلکه باید در مورد چگونگی انتشار اطلاعات سلامت توسط تولید کنندگان برای مصرف کنندگان تشویق کند.