عنوان فارسی مقاله: |
قابلیت بازاریابی، سازگاری سازمانی و کارایی ساخت محصول جدید |
عنوان انگلیسی مقاله: |
Marketing capability, organizational adaptation and new product development performance |
چکیده
نویسندگان یک مدل تعدیل سازی متوسط را ارائه می دهند یک قابلیت بازاریابی را از یک دیدگاه بیرونی، با به کار گیری و کاوش مکانیزم سازگاری سازمانی، عوامل ساختاری سازمانی و کارایی ساخت محصول جدید مرتبط می کند. این مدل با استفاده از داده های پرسشنامه های آمریکا و چین آزمایش شده است. نتایج نشان می دهند که قابلیت بازاریابی رابطه مثبتی با کارایی تولید محصول جدید دارد. بعلاوه، به کارگیری و جستجو به ترتیب رابطه بین قابلیت بازاریابی و کارایی NDP را تعدیل می کند. همچنین، ساختار مشتری بنیاد، مرکز زدایی و انسجام بین وظیفه ای به طور مثبت رابطه بین قابلیت بازاریابی و کارایی NDP را تعدیل می کند. نتایج نشان می دهند که قابلیت بازاریابی در سازگار کردن شرکت با تغییرات بیرونی مهم است. این مساله تا زمانی است که شرکت، عوامل ساختاری سازمانی را همسو با نیاز قابلیت بازاریابی برای بهره بری و جستجو در خلاقیت محصولات قرار دهد.