عنوان فارسی مقاله: |
جریان مخالف استراتژی بازاریابی اجتماعی: رویکرد یکپارچه بازاریابی رابطه ای |
عنوان انگلیسی مقاله: |
Upstream social marketing strategy: An integrated marketing communications approach |
چکیده
مقاله حاضر یک رویکرد سازمانیافتهای را برای مدیران بهمنظور توسعه استراتژیهای بازاریابی اجتماعی ارائه میدهد که بازارهای سیاسی و جریان تصمیمگیری را هدف قرار داده است. همچنین یک مدل مفهومی کاربردی و فرایند پنج مرحلهای برای یک جریان مخالف استراتژی بازاریابی اجتماعی بر اساس بازاریابی رابطهای یکپارچه (IMC) ارائهشده است. مفاهیم بازاریابی رابطهای یکپارچه (IMC) در حوزه بازاریابی اجتماعی و همچنین مراحل ویژهای برای ایجاد استراتژی بازاریابی اجتماعی IMC تعریفشده است؛ که دربرگیرنده پژوهش در مورد مخاطبان هدف، تعیین، گزینش کانال و یکپارچگی، ایجاد پیام استراتژیکی، و ارزیابی و کنترل (نظارت) است. یکی از ویژگیهای اصلی و تازه مدل استراتژی بازاریابی اجتماعی IMC، هدفگیری همزمان جریانات مخالف تصمیمگیرنده و مخاطبین مخالف بالقوه بیرونی بهمنظور یکپارچهسازی و افزایش اثربخشی گروهی است. یک رویکرد IMC برای جریان بازاریابی اجتماعی رضایت، پیغامهای متقاعدکننده بهویژه برای گزینش کانالهای چندگانه، رویکرد چند مخاطبی برای ایجاد پیام و گزینش کانالهای ایجادکننده سینرژی را به ارمغان میآورد تا تأثیر بالقوهای بر روی جهتگیری تصمیمها و سیاستگذاران بگذارد.