عنوان فارسی مقاله:

بازاریابی و اخلاق؛ اخلاق اسلامی چه سهمی دارد و چالش های پیش رو


عنوان انگلیسی مقاله:

Marketing and Ethics: What Islamic Ethics Have Contributed and the Challenges Ahead


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی بازاریابی و اخلاق؛ اخلاق اسلامی چه سهمی دارد و چالش های پیش رو و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 





جستجوی ترجمه مقالات بر اساس کلمات کلیدی



نمونه متن ترجمه

چکیده

این مقاله نقش اخلاق اسلامی را در زمینه بازاریابی مورد بررسی قرار می دهد. در واقع نشان می دهد که سهم اسلامی موجود در این زمینه بوسیله ارجاع به منابع اصلی و مفاهیمی صورت می پذیرد که اغلب به آسانی در دسترس نیستند و به صورت یکسان در اختیار محققان و پژوهشگران قرار نمی گیرند. در متون اصیل ، اخلاق اسلامی مقررات و شیوه های بازاریابی خودش را دارد و از نظم و انضباطی مشتق می شود که از هرگونه دوگانگی بین منافع سازمانی و منافع اجتماعی جلوگیری می کند. این مقاله بر نقش بازاریابان در بهبود رفاه افراد و جوامع و ارائه چارچوبی به منظور تجزیه و تحلیل ارتباط بین اخلاق اسلامی و رفاه اجتماعی در بازاریابی با شخص رو به رو تاکید دارد. چند مسئله در مورد بازاریابی شناسایی شده است و سهم آموزه های اسلامی نیز مورد بررسی قرار گرفته است. این مقاله ، معضلات اخلاقی نوظهور و همچنین ضرورت مقابله با آنها را به منظور تقویت امور اجتماعی مورد بررسی قرار می دهد تا از هدایت رفتاری و اخلاقی اطمینان حاصل سازد.